Trwa ładowanie...

Amerykański milioner w Europie

Amerykański milioner w Europie
d2vewta
d2vewta

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8819/nitro-dodge-03.jpg',550,366) ) |
| --- | Choć każdy niemal Europejczyk zna marki Jeep i Chrysler, to nie wie zapewne, że w USA obie te marki razem sprzedają mniej samochodów, niż Dodge, którego liczy się na ponad milion egzemplarzy rocznie. DaimlerChrysler liczy, że i w Europie, Dodge może powalczyć o należne mu miejsce na rynku, choć dotychczas marka była praktycznie niezauważalna… w 2004 sprzedano w Unii Europejskiej zaledwie 214 tych aut. Czy, i na ile powiedzie się zapowiadany na 2006 rok plan ekspansji rynkowej – nie wiadomo. Wiadomo jednak, jakie będą jego dwa najważniejsze elementy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8682/dodgecaliber1.jpg',550,366) ) |
| --- | Przede wszystkim, producent określił już, jakie modele walczyć mają o uznanie europejskiej klienteli. Będzie to obszerny hatchback o nazwie Caliber, oraz średniej wielkości SUV o nazwie Nitro. Oba samochody zachęcać mają raczej umiarkowaną ceną, jak na auta swych gabarytów, funkcjonalnością i amerykańskim sznytem. Choć nie są jeszcze znane ceny modeli Nitro i Caliber, to można się spodziewać, że będą nieco niższe od porównywalnych samochodów marki Chrysler i Jeep. Mają być bowiem inaczej pozycjonowane: O ile Jeep, Chrysler reklamowane są jako klasyczne auta określające prestiż klienta, to Dodge ma być dobrym, ale pozbawionym jakiegokolwiek snobizmu, praktycznym samochodem. …Ot, taki duży, wygodny, silny „wół roboczy”.

d2vewta

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8819/nitro-dodge-04.jpg',550,366) ) |
| --- | Funkcjonalność i siłę Dodge’a Europejczycy mają poznać już od początku kampanii promującej markę w Europie. Otóż bowiem, pierwszym jej akordem będzie akcja oferowania transportu do domu klienta towarów zakupionych w supermarketach budowlanych. Skoro promocja marki rozpoczynać się ma w supermarketach, to najwyraźniej Dodge nie zamierza onieśmielać prestiżem, a raczej kusić rzeczywistymi walorami. ...I dobrze, bo być może stworzy to realną konkurencję na rachitycznym rynku „ekonomicznych” (czyli tańszych) samochodów rodzinnych.


Jak deklaruje Robert Scheffler, szef marketingu amerykańskich marek DaimlerChrysler w Niemczech, funkcjonalność nie musi oznaczać rezygnacji z urody. O ile SUV Nitro rywalizować ma z Toyotą RAV4 i Hondą, o tyle hatchback Caliber walczyć ma o względy klienteli Alfa Romeo i Seata – co wydaje się zadaniem karkołomnym, jeśli zważyć na dość przyciężkawe kształty Dodge’a.
Z całą pewnością walkę o byt na europejskim rynku aut tej marki ułatwi fakt, że montowane w nich będą doskonałe silniki wysokoprężna, które Mercedes-Benz użycza już europejskim Jeepom i Chryslerom. Czy jednak siła mercedesowskich diesli i uroda znad Missouri wystarczy, by odebrać chleb Alfie Romeo – zobaczymy już wkrótce...

d2vewta
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2vewta
Więcej tematów