Citroen C4
Kolejną kompaktową alternatywą VW Golfa z rajdowym rodowodem jest Citroen C4 pierwszej generacji. Obecny na rynku od 2004 do 2010 roku Francuz występował w dwóch wariantach nadwozia, jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback.
Co ciekawe, obie wersje prezentowały się zgoła odmiennie, praktyczniejsza swym obłym kształtem przyciągała do salonów głównie starszych i statecznych osobników, zaś "coupe" znajdowało uznanie wśród znacznie młodszej klienteli lubującej się w agresywnej jeździe. Niezależnie od liczby drzwi, znakiem rozpoznawczym wnętrza C4 była kierownica z nieruchomą centralną częścią. Pod maskę Citroena segmentu C oddelegowano szeroką gamę jednostek, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. Bazowy benzyniak 1,4 generuje skromne 88 KM.
By bez strachu przemierzać międzymiastowe szlaki warto zainteresować się mocniejszymi silnikami. Wśród 1,6-litrowych pozycji w katalogu, wariant 110-konny pochodzi z magazynów PSA, pozostałe (120, 140 i 150 KM) powstały we współpracy z BMW - możemy je spotkać także pod maską Mini. Miłośnicy silników o zapłonie samoczynnym mają do wyboru dwie pozycje: 1,6 i 2,0 l. Mniejszy przedstawiciel rodziny HDI wytwarza 90 lub 109 KM, dla jednostki dwulitrowej wartości wynoszą odpowiednio 136 i 140 KM.