Alpinestars stworzyło poduszkę powietrzną Tech-Air Off-Road dla motocyklistów

Odpowiedni strój motocyklowy jest kluczowy w zapewnieniu bezpieczeństwa motocykliście. Ciekawym rozwiązaniem są też elementy ochronne z poduszkami powietrznymi. Takie rozwiązania pod nazwą Tech-Air oferuje Alpinestars, a teraz przygotowano trzecią jego wersję – do jazdy off-roadowej.

Alpinestars Tech-Air Off-RoadAlpinestars Tech-Air Off-Road
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpinestars
Szymon Jasina

Stworzenie poduszek powietrznych dla motocyklistów nie jest łatwe. Właśnie dlatego, mimo iż istnieją już od dawna, nadal nie przyjęły się na szeroką skalę. W przypadku motocyklistów muszą one być częścią stroju i mieć czujniki, które wykryją wypadek. Jednak tutaj pojawia się kwestia tego, że jazda sportowa, po mieście czy w terenie wymagają innego sposobu ochrony i przede wszystkim innych algorytmów rozpoznających niebezpieczne sytuacje. W końcu to, co czujnik podczas sportowej jazdy wykryje jako wywrotkę, podczas off-roadu może być większą dziurą czy skokiem z wydmy.

Z tego powodu Alpinestars tworzy oddzielne poduszki powietrzne dla różnych zastosowań. Do tej pory pojawiły się już Tech-Air Race (do sportowej jazdy), Tech-Air Street (do codziennej jazdy) czy uniwersalny Tech-Air 5. Teraz do oferty dołączy system poduszek powietrznych Tech-Air Off-Road.

Alpinestars Tech-Air Off-Road
Alpinestars Tech-Air Off-Road © Materiały prasowe | Alpinestars

Jak nazwa wskazuje – został on stworzony z myślą o jeździe w terenie. Oznacza to, że zakładane pod kurtkę ubranie z poduszkami powietrznymi będzie dostosowane do jazdy off-roadowej tak, aby uwzględnić związane z nią ruchy motocyklisty i jego pozycję siedzącą na maszynie. Oczywiście odpowiednio ustawiono system wykrywający niebezpieczne upadki, a same poduszki zostały ustawione tak, aby chroniły najbardziej narażone miejsca.

Alpinestars pochwaliło się, że w Tech-Air Off-Road zostanie wyposażona część zawodników startujących w rajdzie Dakar 2021. Będzie to nie tylko reklama dla tego systemu, ale też ostateczny sprawdzian jego skuteczności.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę