Aktywna aerodynamika w motocyklach. BMW dołącza do wyścigu
BMW pracuje nad aktywną aerodynamiką w jednośladach. Sugerują to rysunki patentowe, które wyciekły do sieci. Nieoficjalnie mówi się, że rozwiązanie może trafić do modelu S 1000 RR.
Aktywna aerodynamika sukcesywnie przestaje być wyłącznie domeną samochodów, przedzierając się również do świata motocykli. Do wyścigu technologicznego, w którym uczestniczy już m.in. Honda, dołącza BMW Motorrad.
Potwierdzeniem planowanych innowacji mają być rysunki patentowe dotyczące rozwiązań aerodynamicznych, które wyciekły do sieci za pośrednictwem internetowych portali motocyklowych.
Aktywna aerodynamika mogłaby znaleźć zastosowanie nie tylko w motorsporcie, ale i w konstrukcjach cywilnych. To kolejny etap przesuwania granic możliwości jednośladów, czyniący te pojazdy jeszcze szybszymi i stabilniejszymi podczas ostrej jazdy.
Choć BMW na razie oficjalnie nie potwierdza prac nad aktywną aerodynamiką, zapewne nikogo nie zdziwi fakt, że pierwszym motocyklem, który najprawdopodobniej otrzyma tę technologię będzie flagowy S 1000 RR.
Zapewne powrócimy do tematu za jakiś czas, gdy producent zechce pochwalić się stopniem zaawansowania prac nad nowymi rozwiązaniami.