Accord Tourer vs. Avensis Wagon

None

Obraz

/ 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Do porównania celowo wybraliśmy najmocniejsze wersje wysokoprężne zamknięte w przedłużonym nadwoziu. Zarówno Honda jak i Toyota zapewniają o ich sportowo-użytkowych zaletach. Czas zatem sprawdzić, jak oba modele z silnikami o pojemności 2.2 l z turbodoładowaniem zachowują się na drodze.

/ 34Stacie samurajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Avensis pełen okrągłości i łagodnych linii ewoluował. Aven zyskał na atrakcyjności po zmianach, prezentuje się dość agresywnie i trudno z którejkolwiek strony pomylić go ze starszym modelem.

/ 34Stacie samurajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Nowa, trzecia już generacja Toyoty Avensis nie ma łatwego zadania. Japońska konkurencja - Accord, jest dłużej obecny na rynku. Nie odpuszcza również Mazda ze swoją serią sześć. Zewnętrzne zmiany pomiędzy drugą i trzecią generacją Avensisów są jednak bardziej widoczne niż w przypadku zmian u Hondy.

/ 34Stacie samurajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Accord w nowej odsłonie nie odnotował tak poważnych zmian w stylistyce nadwozia. Samochód jest co prawda szerszy i nieco niższy od poprzednika, jednak charakterystyczny przód nie uległ większym zmianom.

/ 34Stacie samurajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Montowane w Toyotach silniki diesla o pojemności 2.0 l oraz 2.2 l wraz z dedykowanymi dla nich skrzyniami biegów pochodzą z polskich fabryk z Jelcza-Laskowic. W całości Avensis składany jest zaś na liniach w Anglii.

/ 34Stacie samurajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Za to w Hondzie trudno doszukiwać się jakichkolwiek polskich korzeni. Wszystkie modele Accorda od początku do końca powstają bowiem w japońskich fabrykach koncernu.

/ 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Motor Hondy to druga generacja wysokoprężnego CDTi. i-DTEC ma pojemność 2199 ccm, stopień sprężania 16.3:1 oraz zasilanie w paliwo systemem Common Rail. Moc maksymalna to 150 KM przy 4.000 obr./min. oraz 350 Nm od 2.500 obr./min.

/ 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Mocniejszą jednostką jest jednak silnik Toyoty o pojemności 2231 ccm i stopniu sprężania 15.7:1. Tutaj także mamy bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail, ale o wiele wyższą moc - 177 KM przy 3.600 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm.

/ 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Oba połączono z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Skrzynia Accorda ma krótsze drogi prowadzenia pomiędzy poszczególnymi biegami. Odznacza się przy tym lepszą precyzją. Także układ kierowniczy w Accordzie jest twardszy i bardziej bezpośredni. W Hondzie kierownica ma troszkę mniejszą średnicę i jest poręczniejsza. Wszystko to pasuje do charakteru Accorda, którym przyjemnie pokonuje się każdy kolejny zakręt.

10 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Avensis jest oczywiście posłuszny kierowcy, reakcje auta zarówno na ujęcie jak i dodanie gazu w zakręcie są przewidywalne, jednak pewne prowadzenie - to nie jest pełna radość z jazdy

11 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Do wyglądu deski rozdzielczej trzeba się przyzwyczaić, a w szczególności do drugiego "daszka" nad wyświetlaczem radia Hondy.

12 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Konstruktorzy Avensisa takich atrakcji nam oszczędzili.

13 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Zamontowali jednak fotel kierowcy wyżej niż w Accordzie. Może są i tacy, którym odpowiada wyższa pozycja za kierownicą, jednak większość raczej nie traktuje tego jako udogodnienie. Pod tym względem wygodniej rozsiądziemy się w szerszych oraz wyposażonych w dłuższe siedzisko fotelach Accorda.

14 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Zamontowali jednak fotel kierowcy wyżej niż w Accordzie. Może są i tacy, którym odpowiada wyższa pozycja za kierownicą, jednak większość raczej nie traktuje tego jako udogodnienie. Pod tym względem wygodniej rozsiądziemy się w szerszych oraz wyposażonych w dłuższe siedzisko fotelach Accorda.

15 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Więcej miejsca za plecami kierowcy wzrostu ponad 185 cm, znajdą pasażerowie tylnej kanapy Avensisa. A to również dzięki całkowicie płaskiej podłodze z tyłu.

16 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

W Hondzie piąty pasażer będzie musiał siedzieć okrakiem nad niefortunnym tunelem po środku. W obu autach pasażerowie z tyłu będą mieli zadowalającą ilość miejsca nad głowami.

17 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Podczas codziennej eksploatacji, czy w dłuższej podróży z kompletem pasażerów docenimy na pewno fakt, iż Toyota ma większe schowki we wnętrzu, pojemnością zaskakuje ten ukryty w podłokietniku przewidzianym dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Mieszczą się tutaj bez problemu duża 1,5 litrowa butelka oraz dwie mniejsze.

18 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Podłokietnik Accorda to miejsce na co najwyżej dwie małe puszki.

19 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Dobrym rozwiązaniem są także dwie wnęki w ścianach bagażnika Toyoty. Obie mieszczą co najmniej dwa 5-litrowe baniaki z płynem do spryskiwacza oraz kilka dodatkowych drobiazgów.

20 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Bagażnik Avena, ma regularne kształty w przeciwieństwie do przedziału bagażowego Accorda.

21 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

546 litry pojemności foremnego bagażnika Toyoty, konta 406 litrów Hondy.

22 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Bursztynowe podświetlenie w Hondzie może się podobać i nie razi w oczy.

23 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Kolor podświetlenia zegarów w Toyocie jest podobny, jednak samo wzornictwo jest bardziej klasyczne.

24 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Sterownie oknami i lusterkami zewnętrznymi w Accordzie klasyczne i wygodne.

25 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Na drzwiach Avensisa nie znajdziemy sterownia lusterkami. Plus za pamięć ustawienia fotela kierowcy.

26 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Jednak po dodaniu do podstawowej ceny Accorda Tourera 2.2 Elegance, wynoszącej około 126 tysięcy złotych kosztów nawigacji (5.000 zł) oraz czujników parkowania (2.600 zł) - skórzana tapicerka (6.000 zł) nie jest dostępna w wersji Elegance - ceny obu aut są mocno zbliżone. Pozostaje dokonać wyboru pomiędzy całkiem nowym wyglądem Avensisa uzupełnionym mocnym silnikiem i spokojnym wnętrzem z dobrymi materiałami, a nieco słabszym, ale lepiej prowadzącym się Accordem z wnętrzem mogącym się podobać.

27 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Prezentowany Avensis to bogata wersja wyposażenia nazwana przez producenta Prestige. Dla naszego portfela oznacza to ubytek w postaci co najmniej 120 tysięcy złotych. Dodatki w rodzaju nawigacji z 7 calowym ekranem (6.500 zł), pakietu chrom (2.000 zł), metalizowanego lakieru (2.100 zł), czy pakietu life (m.in. czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu i uchwyt stabilizujący walizki w bagażniku 2.300 zł) mogą, oczywiście, skutecznie podnieść tę kwotę nawet - jak w przypadku prezentowanego auta - do poziomu 134.800 złotych.

28 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

29 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

30 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

31 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

32 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

33 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

34 / 34Stacie samourajów

Obraz
© Mikołaj Urbański

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025