| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9149/ford-galaxy-2.jpg',550,348) ) |
| --- | Podczas salonu samochodowego w Genewie Ford zaprezentuje dwa bardzo do siebie zbliżone nowe modele. Pierwszy jest następcą Galaxy, a drugi to całkiem nowy: S-MAX. Oba mają ukazać nowe oblicze Forda w kategorii MPV, i jednocześnie być flagowymi samochodami tej marki w Europie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9149/ford-galaxy-7.jpg',550,412) ) |
| --- | Nowy Galaxy w niczym nie przypomina swego poprzednika, który był wspólnym dzieckiem kilku europejskich producentów. O ile dotychczas funkcjonowały niemal identyczne Ford Galaxy, Seat Alhambra, Volkswagen Sharan, które różniły się jedynie wersjami silnikowymi i detalami stylistycznymi, o tyle nowy Galaxy stworzony został całkowicie przez europejski oddział Forda. ...Widać to zresztą od pierwszego wejrzenia, bo auto charakteryzuje się stylistyką właściwą dla najnowszych produktów tej marki (kinetic design).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9149/ford-galaxy-1.jpg',550,347) ) |
| --- | Długość całkowita nowego Forda Galaxy wzrosła o 179 mm w porównaniu z ustępującym modelem i mierzy obecnie 4820 mm. Zwiększono też rozstaw kół (o 59 mm z przodu i o 81 mm z tyłu w porównaniu); mniejsza o 14 mm jest wysokość całkowita (obecnie 1676 mm, poprzednio – 1690mm). Już z pobieżnej analizy gabarytów wnioskować można, że producent chciał stworzyć auto o sylwetce nieco bardziej odpowiedniej do dynamicznej jazdy (niższe i szerzej rozstawione). Dzięki większym gabarytom udało się też powiększyć przestrzeń bagażową, która ma teraz pojemność 435 litrów (zamiast 335 litrów) - jest to pojemność przy maksymalnie do przodu przesuniętych fotelach trzeciego rzędu. Po złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu siedzeń na płasko pojemność bagażowa rośnie do 2325 litrów.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9149/ford-s-max-01.jpg',550,369) ) |
| --- | Gama silników nowego Forda Galaxy obejmuje jednostki wysokoprężne o pojemności 1,8, oraz 2 litrów. Mniejsze jednostki to 1,8 litrowy Duratorq TDCi o mocy 100 KM (74 kW) i jego druga wersja o mocy 125 KM (92 kW), zaś jednostki o pojemności 2,0 litrów dysponują mocą 130 KM (96 kW) lub 140 KM (103 kW). Jedyna dostępna wersja benzynowa napędzana jest silnikiem o pojemności 2,0 litrów i mocy 145 KM (107 kW).
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9149/ford-s-max-11.jpg',550,356) ) |
| --- | Wprowadzany do oferty zupełnie nowy model S-Max jest krótszy o około 50 mm od nowego Galaxy. Standardowo jest wyposażony w 2 rzędy siedzeń, bo ten trzeci instaluje się za dopłatą. O ile Galaxy jest typowym, pojemnym dużym minivanem, o tyle S-Max jest „przestrzennym rozwinięciem” Mondeo, czyli autem dynamiczniejszym. Flagowa jego wersja napędzana będzie silnikiem znanym z nowego Focusa ST: 2,5 litrową jednostką o mocy maksymalnej 220 KM (162 kW). Słabszy silnik benzynowy to identyczny jak w Mondeo silnik dwulitrowy o mocy 145 KM (107 kW). Amatorzy diesli będą mieli do wyboru: 1,8-litrowy TDCi o mocy 125 KM (92 kW), oraz 2,0-litrowy TDCi w wersji o mocy 130 KM (96 kW) lub 140 KM (103 kW).