| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8074/garbus-01.jpg',600,532) ) |
| --- | 24 maja 2005 z taśmy montażowej zjechał stumilionowy egzemplarz samochodu opatrzonego logiem Volkswagen.
Z właściwą sobie, niemiecką skrupulatnością, producent w komunikacie prasowym przywołał początki marki VW: „Podstawę sukcesów Volkswagena stworzył legendarny już Garbus. W roku 1945 wyprodukowano 1 800 samochodów tego modelu. Produkcja wzrastała w sposób ciągły, tak że pięć lat później z taśmy produkcyjnej zjechał 100.000 Volkswagen.” ...Cóż, właściwie możnaby sięgnąć nieco głębiej w historię tej marki – ale niech tam! Wszak we wspólnej Europie spojrzenia nasze winny być skierowane w przyszłość.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1039/golfv-04.jpg',497,332) ) |
| --- | Obecnie Volkswagen produkuje swoje modele na całym świecie w zakładach w Wolfsburgu, Emden, Hanowerze, Mosel, Brukseli, Pamplonie, Bratysławie, Palmeli, Poznaniu, Meksyku, Argentynie, Brazylii, RPA i w Chinach. Podzespoły i silniki do Volkswagenów dostarczają zakłady VW w Braunschweigu, Salzgitter, Chełmnitz, Polkowicach i Martin. W fabryce w Salzgitter produkowanych jest 270 wariantów silników benzynowych i wysokoprężnych.
Klienci mogą dziś wybierać spośród 41 modeli, od najmniejszego Lupo do luksusowej limuzyny Phaeton, oraz busów i samochodów ciężarowych