Volkswagen Passat
Połowa lat 90. obfitowała w liczne zmiany w segmencie D, wystarczy wspomnieć o Oplu Vectrze B, Peugeocie 406 czy VW Passacie B5. Jednak wyłącznie ten ostatni, reprezentant Niemiec, występował również z napędem na cztery koła. Obecny na rynku od 1996 do 2005 roku średniak Volkswagena, wedle tradycji, nie wyróżniał się designem, oferował w zamian obszerne i solidnie wykonane wnętrze. Zabranie czterech rosłych osób na pokład nie będzie problemem. Zwłaszcza wersja kombi zapewni dostateczną ilość miejsca na głowę pasażera tylnej kanapy. W standardowych, przednionapędowych odmianach, Passat wykorzystuje układ wielowahaczowy przy przedniej osi oraz belkę przy tylnej. Jednak wariant 4Motion (napęd na cztery koła) również z tyłu opiera się na wielowahaczowym rozwiązaniu. Wspomniany napęd 4x4 dostępny był opcjonalnie z wysokoprężnym 1.9 i 2.5 V6 TDI (110-130, 150 KM) oraz benzynowymi 1,8 -zarówno wolnossącym, jak i turbodoładowanym (125, 150 KM), 2.3 VR5 150-170 KM oraz jako standard z jednostką 2,8 V6, generującą 193
KM.