Łada Niva
Ciekawą propozycją dla kierowców niebojących się bezkompromisowych, wręcz surowych sposobów na pokonanie zimy, jest Łada Niva 2121. To dzieło sowieckiej myśli technicznej, jednakże znajdziemy w niej także podzespoły pochodzące z modeli powstających na licencji Fiata. Stały napęd na cztery koła - "autorskie" dzieło inżynierów WAZ - współpracuje z manualną przekładnią o czterech lub pięciu przełożeniach (od 1993 roku). Spory prześwit i krótki rozstaw osi zapewniają ponadprzeciętne właściwości terenowe. Na wypadek naprawdę ciężkich off-roadowych sytuacji, Nivę wyposażono w dwubiegowy reduktor i blokadę centralnego "dyfra", czyli mechanizmu różnicowego.
Ważącą niespełna 1200 kg Ładę napędza czterocylindrowiec 1.7 l, którego 82 KM w zupełności wystarczą do sprawnego przemieszczania się po zasypanej śniegiem Polsce. Na rynku wtórnym zdarzają się także sztuki z wysokoprężnym agregatem koncernu PSA. 1.9-litrowy diesel wytwarza 65 KM.