Mazda MX-5
Od przeszło dwóch dekad niekwestionowanym liderem pośród roadsterów, w kwestii stosunku ceny do oferowanej radości z jazdy, jest Mazda MX-5. Japoński, niesamowicie niepraktyczny samochód obecny na światowych drogach od 1989 roku z każdą generacją ma się coraz lepiej, zdobywając nowych zapaleńców. Pierwsza odsłona oferowana do 1997 roku była ucieleśnieniem wizji Japończyków, stworzenia lekkiego (940 kg) roadstera z napędem na tył.
Widziane z ciasnej kabiny chowane reflektory, ku rozczarowaniu fanów, zniknęły wraz z kolejnym wcieleniem. Ze względu na kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne MX-5, priorytetem powinien być stan blacharki, nie zaś wersja silnikowa. Nawet podstawowa konstrukcja 1,6 90-115 KM zapewniała godne osiągi, niemniej, warto usilnie rozglądać się za 130-konnym 1,8.