Opel Astra II
Wielu z potencjalnych amatorów kabrioletów mimo wszystko oczekuje od niego znamion funkcjonalności oraz rozsądnych kosztów eksploatacji. Takie połączenie zapewnić mogą odkryte wersje popularnych kompaktowych pojazdów. W historii Opla zapisała się cała saga takich właśnie kabrioletów począwszy od Kadetta, przez Astrę F, skończywszy na zaprojektowanej przez Bertone Astrze drugiej generacji tego modelu. Smukła sylwetka pozbawiona nudnego stylu pozostałych odmian (za wyjątkiem coupe) skrywała w pełni seryjne wnętrze, zupełnie nie pasujące do samochodu tego pokroju.
Nudny przedział pasażerski nie przeszkadza w żadnym stopniu cieszyć się jazdą. Źródłem mocy trafiającej na przednie koła są wyłącznie czterocylindrowe konstrukcje. Podstawowy 1,6 rozwija symboliczne 100 KM, o 25 KM więcej generuje silnik 1,8 - który powinniśmy traktować jako absolutne minimum. Topowy wolnossący agregat 2,2 osiąga 147 KM, zaś jednostka 2,0 Turbo 192-200 KM oferuje przy okazji bardzo przyzwoite osiągi - 8 s do 100 km/h.