Fiat Barchetta
Jeżeli designerska perełka w postaci Alfy Romeo Spider przeraża nas kosztami utrzymania czy awaryjnością, pozostaje nam rozważyć kandydaturę kolejnego włoskiego kabrioletu z koncernu Fiata. Zbudowany w oparciu o Tipo B, Fiat Barchetta niestrudzenie wojował o klienta od 1995 do 2005 roku - niestety z mizernym skutkiem. Typowe dla roadstera dwuosobowe, klaustrofobiczne wnętrze nie grzeszyło jakością wykonania ani polotem projektu adekwatnym do budżetowej wizji auta.
Na pierwszy rzut oka zadziwia ubóstwo gamy napędowej, składającej się z... aż jednej jednostki. Wedle Włochów niewielka masa własna na poziomie 1056 kg w zestawieniu z dziarskim czterocylindrowym silnikiem powinna wystarczyć w zupełności. W istocie jednostka rodem z Punto HGT 1,8 z mocą 131 KM pozwalał na całkiem dużo. Sprint do pierwszej setki zajmował wedle katalogu 8,7 s zaś prędkość maksymalną ustalono na równe 200 km/h.