BMW E30 Cabrio
Samochód, który jeszcze kilka lat temu przez każdego przechodnia i kierowcę był mieszany z błotem przez stereotypy, dziś już w pełni zasługuje na miano youngtimera. Swój poprzedni, niechlubny tytuł ulubieńca młodych gniewnych fanów oddał swemu następcy, serii 3 E36. Ustalona kwota zgromadzona w skarbonce, przy odrobinie szczęścia, umożliwi znalezienie jeszcze seryjnej E30 z możliwie niewielkimi oznakami korozji. Jeśli będziemy mieli dobry dzień i trafimy na zadbany egzemplarz, możemy liczyć, że tekstylny dach posłuży jeszcze kilka lat, podobnie jak wnętrze przewidziane dla czterech osób.
Jak przystało na BMW, moc z wzdłużnie ustawionych rzędowych czwórek lub szóstek trafia na tylną oś, niekiedy wyposażoną w szperę. Podstawowy silnik 1,8 l z mocą 113 KM, jak twierdzą miłośnicy, idealnie nadaje się na przeszczep innego, mocniejszego silnika. Dopiero wariant IS o mocy 136 KM może dać się lubić. Niemniej jednak, najwięcej radości z jazdy otrzymamy siadając za sterami odmiany zaopatrzonej w rzędowe sześciocylindrowce 2,0 (129 KM) i 2,5 (170 KM).