Audi 80 Cabrio
Propozycją dla zgoła innego kierowcy, postrzegającego motoryzacyjny świat poprzez pryzmat stereotypów o awaryjnych i tandetnych samochodach rodem z Włoch, jest Audi 80 Cabrio. Bazujący na modelu Coupe kabriolet, wzorem innych krewniaków koncernu VAG, wykorzystuje te same rozwiązania techniczne, na czele z permanentnym napędem na cztery koła (Quattro) w niektórych wersjach. Pozbawiona emocji, lecz poprawna w każdym calu sylwetka wciąż może się podobać - o ile jest utrzymana w należytym stanie. W teorii czteroosobowe wnętrze wykonano z materiałów zaczerpniętych z wyższej półki, co widać w niektórych egzemplarzach prezentujących się nadzwyczaj okazale.
Najsłabszymi silnikami, 125-konnym 1,8 oraz 115-konnym 2,0 raczej nie warto zaprzątać sobie głowy. Konstrukcjami godnymi odkrytego Audi są wersje widlaste o sześciu cylindrach 2,6 i 2,8 V6 (generujące odpowiednio 139-150 i 174 KM). Amatorzy charakterystycznego klekotu wysokoprężnego 1,9 TDI mogą pokusić się o znalezienie niezajechanej sztuki z takim właśnie 90-konnym silnikiem.