Alfa Romeo Spider
W polskich warunkach, półrocznej słoty przeplatającej się z zimową porą, kupowanie kabrioletu jako głównego środka lokomocji zakrawa o kuriozum. Poszukując drugiego czy trzeciego auta bardzo często kierujemy się designem oraz właściwościami jezdnymi, z obu tych rzeczy od dawna słyną Włosi z Alfy Romeo. Kabrioletem tej prestiżowej marki mieszczącym się w zadanym budżecie jest model Spider oferowany w latach 1995-2005. Niebanalna prezencja odstająca o lata świetlne od ówczesnej konkurencji, skutecznie zdobi dwuosobowego roadstera.
Niestety, troska o koszty produkcji wymusiła na projektantach wykorzystanie przedniego napędu. Bazowy czterocylindrowy silnik 1,8 Twin Spark o mocy 144 KM doskonale nada się do rekreacyjnej jazdy, podobnie jak o 6 KM mocniejszy wariant 2,0 (późniejsze odmiany dysponowały mocą 155 lub 165 KM). Najmniejszą widlastą szóstką w gamie była jednostka 2,0 V6 TB o mocy 202 KM osiąganą dzięki turbodoładowaniu. Na szczycie gamy plasował się silnik 3,0 V6, później 3,2 V6 (odpowiednio 192-220 i 240 KM).