Lancer Evolution VI
Dlatego w 1999 roku powstała kolejna generacja. Produkcja trwała do 2001 roku. Bazowała na platformie technologicznej poprzedniczki (CP9A). Idąc w myśl filozofii EVO, zdecydowano się raczej na skromny zakres „prac remontowych”. Największe usprawnienia to system chłodzenia, zwiększono intercooler i chłodnicę oleju. Przestylizowano przód, w tym wielkie lampy przeciwmgielne tak, aby zapewnić więcej powietrza silnikowi. Lampy się nieco skurczyły, a tablica rejestracyjna trafiła… na boczną część zderzaka. W wersji RS pierwszy raz na świecie zastosowano tytanowo-aluminiowe koło turbiny! Producent nic nie wspominał w wzroście mocy, która oficjalnie pozostała na poziomie 280 KM, ale w niektórych kręgach wspomina się, że była znacznie wyższa. Co ciekawe, przyspieszenie było lepsze – pierwsza setka pojawiała się po 4,4 sekundy! Nadwozie stało się jeszcze sztywniejsze. Nowy regulamin dotyczący pakietu aerodynamicznego spowodował także zniknięcie kilku spojlerów i modyfikacji tylnego skrzydła na bagażniku.
Zaprezentowano nową wersję: RS2. Było to połączenie ostrości RS-ki z bardziej cywilizowanym duchem GSR-a. Wyprodukowano 6000 egzemplarzy. W tym również wersję RS Ralliart o mocy 330 KM i niższej masie własnej. Topowym osiągnięciem tej generacji jest Evolution (tzw. 6,5), czyli Tommi Makinen Edition.