Lancer Evolution V
To i tak nie wystarczyło. Apetyty klientów były znacznie większe. W 1997 roku w rajdach powstała klasa World Rally Car. Na początku 1998 roku Mitsubishi zaprezentowało nową „Ewolucję”. Bazowała na platformie CP9A i choć nie była autem WRC, w dalszym ciągu była konkurencyjna. Szczególnie na asfalcie. „Piątka” została wydłużona o 75 mm (35 mm z tyłu i 40 mm z przodu). Oko cieszył potężny bodykit. Tam gdzie EVO IV było szerokie i masywne, EVO V było jeszcze większe! Nowe były także aluminiowe, 17-calowe felgi. Jednak najciekawsze rzeczy wydarzyły się pod maską. Rozmiar turbiny zwiększono do 10,5 cm. Rozrosły się także cylindry - zwiększono je o 0,3 mm – przy pojemności nie większej niż 2000 cmł. Masa własna również wzrosła, jednak tylko nieznacznie. Moc pozostała na poziomie około 280 KM, ale dzięki modyfikacji jednostki napędowej, maksymalny moment obrotowy wzrósł do 373 Nm. Pozostała 5-biegowa skrzynia manualna oraz napęd na cztery koła. Pierwsza setka pojawiała się po 4,7 sekundy, bijąc takich mocarzy jak
Porsche 911, czy większość BMW M Power i Mercedesów AMG. Powstało 6000 sztuk. O wiele za mało…