Lancer Evolution IV
Aż do 1996 roku, kiedy świat oszalał na punkcie czwartej generacji Lancera Evolution! Nowe było praktycznie wszystko. Wygląd, napęd, charakterystyka jazdy. Zmieniono ustawienie silnika oraz skrzyni biegów dla polepszenia balansu i rozkładu masy. Nowa była także turbosprężarka twin-scroll. Dostępne były dwie znane już wcześniej wersje - RS oraz GSR. Pierwsza była bardziej rasowa, pozbawiona klimatyzacji i nastawiona na udział w sportach motorowych i różnych eventach. Posiadała także nieco usztywnioną konstrukcję (w przedniej oraz tylnej części „podwozia”). Miała również cieńsze panele, a nawet szyby. Wersja GSR była bardziej cywilizowana. Obie posiadały ten sam, nowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 280 KM. Moc osiągana była przy wyższych obrotach silnika – 6500 obr./min. Wzrósł także maksymalny moment obrotowy – do 352 Nm. Stopień sprężania wynosił teraz 8,8:1. W odmianie GSR Mitsubishi wprowadziło nowy system AYC (aktywny tylny dyferencjał), kontrolujący takie czynniki jak naciśnięcie pedału gazu,
wychylenie koła kierownicy oraz przeciążenia (G sensor), a po analizie komputer odpowiednio przekazywał moment obrotowy pomiędzy kołami. Wielką wagę przywiązano także do poprawienia, a w zasadzie zmniejszenia efektu „turbodziury” przez zmodyfikowanie systemu ALS („podtrzymanie turbo”). Auto było szybsze, ale również bezpieczniejsze. Wygląd był zupełnie nowy. EVO IV bazowało już na nadwoziu CN9A. Stało się bardziej masywne, a w wersji Evolution wręcz “napakowane”. Charakterystyczne dla niej stały się dwa wielkie reflektory, w równie wielkim zderzaku z przodu oraz wielkie skrzydło na klapie bagażnika. Znacznie zwiększyła się masa własna w porównaniu do poprzednika. Wersja GSR ważyła 1260 kg, a bardziej radykalna odmiana RS była o 90 kilogramów lżejsza. Choć uzyskiwano jeszcze więcej mocy z jednego litra pojemności, to zależność mocy do masy nieco się pogorszyła. Ponoć 6000 egzemplarzy sprzedano w trzy dni. Łącznie powstało 10 000 sztuk „czwórki”.