Mercedes G W460
Wertując motoryzacyjną historię w poszukiwaniu godnego rywala dla Land Rovera Defendera, przemierzającego wszystkie kontynenty, część kierowców wskaże Toyotę Land Cruser HZJ odznaczającą się równie prostą i sprawdzoną konstrukcją. Jednak w Europie od 1979 z austriackich linii produkcyjnych zjeżdża jedyna prawdziwa terenówka Mercedesa - G klasa W460. Podobnie jak Anglik z aluminiowym poszyciem, Gelenda dostępna była w kilku wersjach nadwoziowych, lecz z bogatszą paletą jednostek napędowych. Źródłem mocy i momentu obrotowego były najprostsze silniki z zasobów koncernu. Podstawowy benzyniak 2,3 występował w wariantach od 90 do 125 KM, więcej koni mechanicznych i niutonometrów wytwarzała jednostka 2,8: 150 lub 156 KM. Wśród wysokoprężnych propozycji znajdziemy wyłącznie stare pancerne konstrukcje 2,4 72 KM, 2,5 84 - 92 KM oraz 3,0 88 - 113 KM. Niezależnie od wariantu G Klasa bez problemu nadąży za Defenderem w ciężkim terenie. Problematyczna jest tylko korozja nadwozia i zabójcze ceny używanych egzemplarzy.
Większość okazów na rynku wtórnym pochodzi z niemieckiej armii.