Łada Niva
Decydując się na spartańską terenówkę wielu kierowców bierze pod uwagę nie tylko jej zdolności terenowe. Dla sporej grupy kluczowe są koszty eksploatacji i rok produkcji, zwiastujący poniekąd zbliżające się awarie. Najmłodszym samochodem w naszym zestawieniu jest Łada Niva. Wytwór radzieckiej inżynierii oparty na podzespołach Fiatów produkowanych na licencji w byłym ZSRR. Poczciwa Łada w przeciwieństwie do Defendera i Wranglera posiada samonośną konstrukcję, mimo to jej dzielność w terenie zachwyca. Lekkie nadwozie skrywa wnętrze żywcem wyjęte z lat 80., w teorii przewidziane dla pięciu osób. Pod korodującą karoserią montowano benzynowe czterocylindrowce a także diesla pochodzącego z magazynów PSA. Jednostka wysokoprężna z wiadomych powodów uchodzi na najtrwalszą część Nivy. Wolnossący diesel 1,9 wytwarza 65 KM, natomiast najpopularniejszy silnik benzynowy 1,7 dysponuje stadem 82 KM, przynajmniej katalogowo.