Land Rover Defender
Poszukując najlepszego rozwiązania zimowych problemów z transportem, pośród rasowych terenowych konstrukcji musimy rozważyć kandydaturę szacownego Brytyjczyka. Land Rovera Defendera II odsłony z lat 1990 - 2007 w długiej wersji nadwoziowej 110 możemy traktować jako auto rodzinne. Stosunkowo przestronna lecz siermiężna kabina z powodzeniem pochłonie pięć a nawet siedem osób. Jednak to właściwości jezdne w terenie są jego wizytówką. W pokonywaniu zasypanej po osie polnej lub leśnej ścieżki nieodzowny okazuje się stały napęd na cztery koła omawianego Wyspiarza, produkowanego w Solihull. Statystyczny kierowca nigdy nie skorzysta z pełnych możliwości off-roadowych Defendera wspomaganego reduktorem i ergonomią miejsca pracy kierowcy (siedzenie przesunięte jest pod same drzwi, pozwalając na obserwowanie poczynań przedniego koła). Amatorzy instalacji gazowych nie mają wielkiego wyboru, im przypadnie do gustu paliwożerny lecz pancerny benzyniak 4,0 V8 o mocy 182 KM i 312 Nm. Znacznie słabsze i oszczędniejsze są
wysokoprężne jednostki 2,5 oddające do dyspozycji 107, 113 lub 122 KM.