Volkswagen Golf GTD
None
Najmocniejszy diesel
Nowoczesny silnik wysokoprężny Golfa GTD o mocy 170 KM zużywa według producenta zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 km. Spektrum modeli Golfa szóstej generacji, po wersjach Plus i GTI poszerza się teraz o wersję GTD. To będzie najmocniejszy Golf z dieslem.
Najmocniejszy diesel
W 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD. Teraz dopracowano jego sportowy charakter. Sporo go łączy z Golfem GTI. Jednak wersja GTD stawia przede wszystkim na niskie zużycie paliwa. Przez piezoelektryczne zawory wtryskowe silnika z Common Rail, który w niczym nie przypomina dawnych silników wysokoprężnych, przepływa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Golf GTD rozwija prędkość maksymalną 222 km/h i rozpędza się do 100 km/h w 8,1 sekundy. Przy dodawaniu gazu silnik TDI zaskakuje typowo sportowym brzmieniem, równocześnie jednak, zapewnia dostateczny komfort podczas długich podróży.
Najmocniejszy diesel
We wnętrzu czekają sportowe fotele, takie same jak w Golfie GTI. W odróżnieniu od GTI deseń tapicerki sportowych siedzeń, zamiast w czerwonym, utrzymany jest w kolorze jasnopopielatym. Także szwy mają jasnopopielaty kolor. Seryjnie przednie fotele wyposażone są w regulację wysokości i podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Jako opcję można zamówić siedzenia pokryte w całości czarną skórą.
Najmocniejszy diesel
GTD dostępny jest opcjonalnie z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Zdaniem wielu specjalistów - obecnie najefektywniejszą automatyczną skrzynią biegów na świecie. Golf GTD z DSG osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, przyspiesza do setki również w 8,1 sekundy i zużywa średnio 5,6 litra oleju napędowego (147 g/km CO2). Oba warianty GTD dzięki swojemu niskiemu spalaniu mogą przejechać na jednym zbiorniku nawet 1000 kilometrów.
Najmocniejszy diesel
Skrót GTD ma długą tradycję. Pierwszy tak oznaczony silnik z turbodoładowaniem zadebiutował przed 27 laty. Po raz pierwszy diesel był nie tylko oszczędny, lecz również sportowy. GTD przygotował zatem drogę do światowej kariery jednostki TDI – nowoczesnego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem z koncernu Volkswagen.
Najmocniejszy diesel
Charakterystyczna, trójramienna sportowa kierownica obszyta jest skórą, a jej dolna część wyraźnie spłaszczona, jak w samochodach wyścigowych. Na jednym z ramion kierownicy umieszczono logo GTD. W wersjach z przekładnią DSG w kierownicy znajdują się dodatkowe przyciski zmiany przełożenia („-” z lewej strony, „+” z prawej). Dźwignia hamulca ręcznego i osłona drążka zmiany biegów także obszyte są seryjnie czarną skórą. Pedały oraz podpórka pod lewą stopę mają nakładki ze stali nierdzewnej.
Najmocniejszy diesel
Golf z silnikiem wysokoprężnym posiada zmodyfikowany dyfuzor. Nawet jeżeli zamówiona zostanie wersja bez emblematu GTD, model ten można rozpoznać po chromowanej podwójnej końcówce rury wydechowej z lewej strony (GTI ma po jednej rurze z każdej strony). Tylne światła w obu najmocniejszych wersjach Golfów osłonięte są przyciemnionymi pokrywami.
Najmocniejszy diesel
Silnik o pojemności 1.968 cm3 należy do nowej, bardziej oszczędnej, czystej i mocniejszej generacji TDI. Maksymalna moc silnika GTD jest dostępna przy 4.200 obr./min. Między 1.750 a 2.500 obr./min. sportowy, a jednocześnie oszczędny silnik rozwija swój maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Jednostkowy moment obrotowy wynosi 177,8 Nm na litr pojemności skokowej. Dzięki temu, czterocylindrowy silnik z czterema zaworami na cylinder zapewnia moc porównywalną z sześciocylindrową jednostką samochodu sportowego starszej generacji.
Najmocniejszy diesel
Stylistyka Golfa GTD i GTI wykazuje znaczne podobieństwo. Na przykład z przodu: oprócz emblematów GTD i GTI cechami odróżniającymi te sportowe Golfy od pozostałych jest zderzak z seryjnymi światłami przeciwmgielnymi, reflektory i osłona chłodnicy. Charakterystyczne dla GTI czerwone poprzeczne paski w osłonie chłodnicy w modelu GTD mają kolor srebrny. Wspólna dla obu modeli jest dolna i górna kratownica ze wzorem plastra miodu, chroniąca chłodnicę.
Najmocniejszy diesel
Nowy Golf GTD ma sportowe, obniżone o 15 milimetrów zawieszenie. Sprężyny, amortyzatory i tylny stabilizator zostały całkowicie zmodyfikowane, zwiększając możliwości dynamiczne sportowego turbodiesla. Z przodu pracuje oś z kolumnami McPhersona ze sprężynami śrubowymi i teleskopowymi amortyzatorami. Z tyłu oś wielowahaczowa dba, aby ingerencje ESP były jak najrzadsze.