Volkswagen Golf GTD

None

Obraz

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Nowoczesny silnik wysokoprężny Golfa GTD o mocy 170 KM zużywa według producenta zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 km. Spektrum modeli Golfa szóstej generacji, po wersjach Plus i GTI poszerza się teraz o wersję GTD. To będzie najmocniejszy Golf z dieslem.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

W 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD. Teraz dopracowano jego sportowy charakter. Sporo go łączy z Golfem GTI. Jednak wersja GTD stawia przede wszystkim na niskie zużycie paliwa. Przez piezoelektryczne zawory wtryskowe silnika z Common Rail, który w niczym nie przypomina dawnych silników wysokoprężnych, przepływa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Golf GTD rozwija prędkość maksymalną 222 km/h i rozpędza się do 100 km/h w 8,1 sekundy. Przy dodawaniu gazu silnik TDI zaskakuje typowo sportowym brzmieniem, równocześnie jednak, zapewnia dostateczny komfort podczas długich podróży.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

We wnętrzu czekają sportowe fotele, takie same jak w Golfie GTI. W odróżnieniu od GTI deseń tapicerki sportowych siedzeń, zamiast w czerwonym, utrzymany jest w kolorze jasnopopielatym. Także szwy mają jasnopopielaty kolor. Seryjnie przednie fotele wyposażone są w regulację wysokości i podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Jako opcję można zamówić siedzenia pokryte w całości czarną skórą.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

GTD dostępny jest opcjonalnie z 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Zdaniem wielu specjalistów - obecnie najefektywniejszą automatyczną skrzynią biegów na świecie. Golf GTD z DSG osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, przyspiesza do setki również w 8,1 sekundy i zużywa średnio 5,6 litra oleju napędowego (147 g/km CO2). Oba warianty GTD dzięki swojemu niskiemu spalaniu mogą przejechać na jednym zbiorniku nawet 1000 kilometrów.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Skrót GTD ma długą tradycję. Pierwszy tak oznaczony silnik z turbodoładowaniem zadebiutował przed 27 laty. Po raz pierwszy diesel był nie tylko oszczędny, lecz również sportowy. GTD przygotował zatem drogę do światowej kariery jednostki TDI – nowoczesnego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem z koncernu Volkswagen.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Charakterystyczna, trójramienna sportowa kierownica obszyta jest skórą, a jej dolna część wyraźnie spłaszczona, jak w samochodach wyścigowych. Na jednym z ramion kierownicy umieszczono logo GTD. W wersjach z przekładnią DSG w kierownicy znajdują się dodatkowe przyciski zmiany przełożenia („-” z lewej strony, „+” z prawej). Dźwignia hamulca ręcznego i osłona drążka zmiany biegów także obszyte są seryjnie czarną skórą. Pedały oraz podpórka pod lewą stopę mają nakładki ze stali nierdzewnej.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Golf z silnikiem wysokoprężnym posiada zmodyfikowany dyfuzor. Nawet jeżeli zamówiona zostanie wersja bez emblematu GTD, model ten można rozpoznać po chromowanej podwójnej końcówce rury wydechowej z lewej strony (GTI ma po jednej rurze z każdej strony). Tylne światła w obu najmocniejszych wersjach Golfów osłonięte są przyciemnionymi pokrywami.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Silnik o pojemności 1.968 cm3 należy do nowej, bardziej oszczędnej, czystej i mocniejszej generacji TDI. Maksymalna moc silnika GTD jest dostępna przy 4.200 obr./min. Między 1.750 a 2.500 obr./min. sportowy, a jednocześnie oszczędny silnik rozwija swój maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Jednostkowy moment obrotowy wynosi 177,8 Nm na litr pojemności skokowej. Dzięki temu, czterocylindrowy silnik z czterema zaworami na cylinder zapewnia moc porównywalną z sześciocylindrową jednostką samochodu sportowego starszej generacji.

/ 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Stylistyka Golfa GTD i GTI wykazuje znaczne podobieństwo. Na przykład z przodu: oprócz emblematów GTD i GTI cechami odróżniającymi te sportowe Golfy od pozostałych jest zderzak z seryjnymi światłami przeciwmgielnymi, reflektory i osłona chłodnicy. Charakterystyczne dla GTI czerwone poprzeczne paski w osłonie chłodnicy w modelu GTD mają kolor srebrny. Wspólna dla obu modeli jest dolna i górna kratownica ze wzorem plastra miodu, chroniąca chłodnicę.

10 / 10Najmocniejszy diesel

Obraz
© Volkswagen

Nowy Golf GTD ma sportowe, obniżone o 15 milimetrów zawieszenie. Sprężyny, amortyzatory i tylny stabilizator zostały całkowicie zmodyfikowane, zwiększając możliwości dynamiczne sportowego turbodiesla. Z przodu pracuje oś z kolumnami McPhersona ze sprężynami śrubowymi i teleskopowymi amortyzatorami. Z tyłu oś wielowahaczowa dba, aby ingerencje ESP były jak najrzadsze.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy