Zielony potwór AMG-GTR

Wyczynowa maszyna na wyciągnięcie ręki. Najnowsza wersja AMG GT z literką R i w unikatowym kolorze "Green Hell Magno" to propozycja dla tych, którzy chcą zakosztować przeżyć z toru w samochodzie dopuszczonym do normalnego ruchu. I to nie byle jakiego toru, a legendarnego Nordschleife na Nurburgring, noszącego miano "Zielonego piekła".

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Najnowsza wersja AMG GT z literką R i w unikatowym kolorze "Green Hell Magno" to propozycja dla tych, którzy chcą zakosztować przeżyć z toru w samochodzie dopuszczonym do normalnego ruchu. I to nie byle jakiego toru, a legendarnego Nordschleife na Nurburgring, noszącego miano "Zielonego piekła".

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Daleko idącym modyfikacjom poddano zawieszenie samochodu, zmieniono pakiet aerodynamiczny, a całą konstrukcję poddano kuracji odchudzającej, redukując masę o 16 kg w stosunku do wersji bazowej. Zwiększony został rozstaw kół, by poprawić trakcję, w tym samym celu tylna oś jest skrętna. Standardowym wyposażeniem są utwardzane obręcze kół ze sportowymi oponami. Zawieszenie można regulować, podobnie jak poziom ingerencji systemów kontroli trakcji.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Maksymalny moment obrotowy podniesiono w stosunku do standardowego GT o 100 Nm do potężnych 700 Nm. Prędkość maksymalna to obecnie 318 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Część z elementów aerodynamicznych znajduje się np. pod... silnikiem. Po przekroczeniu prędkości 80 km/h, dwukilogramowy spoiler umieszczony pod podwoziem zmienia zwoje położenie, generując zwiększoną siłę dociskową. Dzięki tzw. efektowi Venturiego, przy 250 km/h koła przedniej osi są "przyciągane" do podłoża z dodatkową siła ok. 40 kg.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Mercedes wykorzystał w tym celu układ dwóch elektromechanicznie sterowanych drążków, pozwalających na wychylenie kół w zakresie 1,5 stopnia. Do 100 km/h koła skręcają się w kierunku przeciwstawnym do kół przednich. Powyżej tej prędkości wychylają się zgodnie z kierunkiem przednich kół, poprawiając stabilność i trakcję auta.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Kierowca ma możliwość wyboru jednego z dziewięciu poziomów pracy. System automatycznie, zależnie do ustawień, dobiera parametry pracy zespołu napędowego, gwarantując bezpieczny zakres funkcjonowania podzespołów i uniemożliwiając przekroczenie ich możliwości.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Jednostka wyposażona jest w podwójne doładowanie, a turbiny zamontowano pomiędzy liniami cylindrów. 585-konna jednostka współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DCT o siedmiu przełożeniach. W stosunku do wersji GT i GT S zmieniono mapowanie silnika.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Auto wyposazone jest w regulowane fotele kubełkowe AMG, wykończone skórą i mikrofibrą. Opcją, i to bezpłatną, są sportowe fotele z mocowaniem pasów wielopunktowych, także przygotowane przez AMG.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Inżynierowie dopracowywali w nim, poza prowadzonymi testami wirtualnymi, działanie takich elementów jak np. spoiler pod silnikiem oraz system "aktywnego zarządzania strumieniem powietrza". Dzięki elektronicznie zarządzanemu układowi klap (żaluzji), można w zależności od warunków kontrolować przepływ strug powietrza, mając wpływ na właściwości aerodynamiczne pojazdu. Otwierając je lub zamykając, reguluje się siłę docisku przedniej osi. Cały pakiet aerodynamiczny modelu generuje docisk zwiększony o 155 kg w stosunku do wersji GT, przy jednoczesnym zmniejszeniu oporów powietrza.

Oprac. BC

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka