Zielony potwór AMG-GTR

Wyczynowa maszyna na wyciągnięcie ręki. Najnowsza wersja AMG GT z literką R i w unikatowym kolorze "Green Hell Magno" to propozycja dla tych, którzy chcą zakosztować przeżyć z toru w samochodzie dopuszczonym do normalnego ruchu. I to nie byle jakiego toru, a legendarnego Nordschleife na Nurburgring, noszącego miano "Zielonego piekła".

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Najnowsza wersja AMG GT z literką R i w unikatowym kolorze "Green Hell Magno" to propozycja dla tych, którzy chcą zakosztować przeżyć z toru w samochodzie dopuszczonym do normalnego ruchu. I to nie byle jakiego toru, a legendarnego Nordschleife na Nurburgring, noszącego miano "Zielonego piekła".

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Daleko idącym modyfikacjom poddano zawieszenie samochodu, zmieniono pakiet aerodynamiczny, a całą konstrukcję poddano kuracji odchudzającej, redukując masę o 16 kg w stosunku do wersji bazowej. Zwiększony został rozstaw kół, by poprawić trakcję, w tym samym celu tylna oś jest skrętna. Standardowym wyposażeniem są utwardzane obręcze kół ze sportowymi oponami. Zawieszenie można regulować, podobnie jak poziom ingerencji systemów kontroli trakcji.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Maksymalny moment obrotowy podniesiono w stosunku do standardowego GT o 100 Nm do potężnych 700 Nm. Prędkość maksymalna to obecnie 318 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Część z elementów aerodynamicznych znajduje się np. pod... silnikiem. Po przekroczeniu prędkości 80 km/h, dwukilogramowy spoiler umieszczony pod podwoziem zmienia zwoje położenie, generując zwiększoną siłę dociskową. Dzięki tzw. efektowi Venturiego, przy 250 km/h koła przedniej osi są "przyciągane" do podłoża z dodatkową siła ok. 40 kg.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Mercedes wykorzystał w tym celu układ dwóch elektromechanicznie sterowanych drążków, pozwalających na wychylenie kół w zakresie 1,5 stopnia. Do 100 km/h koła skręcają się w kierunku przeciwstawnym do kół przednich. Powyżej tej prędkości wychylają się zgodnie z kierunkiem przednich kół, poprawiając stabilność i trakcję auta.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Kierowca ma możliwość wyboru jednego z dziewięciu poziomów pracy. System automatycznie, zależnie do ustawień, dobiera parametry pracy zespołu napędowego, gwarantując bezpieczny zakres funkcjonowania podzespołów i uniemożliwiając przekroczenie ich możliwości.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Jednostka wyposażona jest w podwójne doładowanie, a turbiny zamontowano pomiędzy liniami cylindrów. 585-konna jednostka współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DCT o siedmiu przełożeniach. W stosunku do wersji GT i GT S zmieniono mapowanie silnika.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Auto wyposazone jest w regulowane fotele kubełkowe AMG, wykończone skórą i mikrofibrą. Opcją, i to bezpłatną, są sportowe fotele z mocowaniem pasów wielopunktowych, także przygotowane przez AMG.

/ 9Mercedes-Benz AMG GT R

Obraz
© zdjęcie producenta

Inżynierowie dopracowywali w nim, poza prowadzonymi testami wirtualnymi, działanie takich elementów jak np. spoiler pod silnikiem oraz system "aktywnego zarządzania strumieniem powietrza". Dzięki elektronicznie zarządzanemu układowi klap (żaluzji), można w zależności od warunków kontrolować przepływ strug powietrza, mając wpływ na właściwości aerodynamiczne pojazdu. Otwierając je lub zamykając, reguluje się siłę docisku przedniej osi. Cały pakiet aerodynamiczny modelu generuje docisk zwiększony o 155 kg w stosunku do wersji GT, przy jednoczesnym zmniejszeniu oporów powietrza.

Oprac. BC

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie