VW Golf II GTI
W latach 80. głównym konkurentem na rynku dla Peugeota 205 GTI był protoplasta hot-hatchy - Volkswagen Golf GTI.
Po gigantycznym sukcesie rynkowym pierwszej generacji sportowego kompaktu z Wolfsburga, w 1985 pojawiła się druga odsłona. Również tym razem GTI otrzymało czterocylindrowy, wolnossący silnik i z pozoru proste rozwiązania techniczne. Niemniej, podobnie jak Peugeot, dzięki odpowiednio dobranym ustawieniom, sportowy Golf potrafił naprawdę wiele w każdych warunkach. Siermiężne wnętrze komfortowo mieści cztery dorosłe osoby i weekendowy bagaż. W kwestii wyposażenia na zbyt wiele nie możemy liczyć - elektrycznie sterowane szyby, szyberdach, sportowe fotele czy radio to szczyt możliwości.
Liczy się jednak silnik 1,8 o mocy od 107 do 139 KM - poszczególne odmiany różniły się od siebie głowicą (ośmio lub szesnastozaworowa). O ile zakup godnego uwagi Golfa II nie jest wyzwaniem, o tyle poszukiwania GTI mogą zająć nam kilka miesięcy. Ceny Golfa w dobrym stanie oscylują wokół 15-20 tysięcy złotych.