Mercedes W116
Na drugim końcu skali dostępnych youndtimerów plasują się samochody, których nominalna wartość przewyższała niejedną nieruchomość. Wśród mieszczących się w kilkunastu tysiącach złotych luksusowych limuzynach znajdziemy BMW serii 7 E23 oraz jej bezpośredniego konkurenta czyli Mercedesa W116 klasy S. Majestatyczna kanciasta sylwetka typowa dla ówczesnej stylistyki marki ze Stuttgartu do dziś robi wrażenie. Od 1972 do 1980 roku wyprodukowano ponad 470 tysięcy egzemplarzy, niemniej znalezienie dobrego egzemplarza zajmie nam sporo czasu. Oczywiście najlepszym źródłem są nasi zachodni sąsiedzi.
Nim przystąpimy do oględzin, powinniśmy uświadomić sobie wyposażeniowe standardy panujące za czasów W116. Wówczas nawet w luksusowych limuzynach spotykane były korbki, oczywiście możemy natrafić także na elektrycznie sterowane szyby, a nawet klimatyzację. W przewidzianym budżecie nie zmieścimy co prawda topowej jednostki V8 6,9 litra, jednak nawet słabsze sześcio- (R6) i ośmiocylindrowe (V8) silniki sprawiają sporo radości. Najmniejszy osiąga 122-185 KM z 2,7 litra. Dopiero V8 3,5 lub 4,5 l (odpowiednio 200-225 KM) wytwarza odpowiednie dźwięki i zapewnia dobre osiągi.