Trabant
Powróćmy raz jeszcze do ikon motoryzacji Bloku Wschodniego. W czasach, gdy brakowało wszystkiego, a zwłaszcza stali do budowy samochodów, NRD-owscy inżynierowie pokusili się o jej częściowe zastąpienie. Najsłynniejszym "plastikowym" dziełem jest Trabant sprzedawany od 1957 do 1991 roku. Nadwozie wykonane z duroplastu nie zna problemu korozji, jedynie pękanie może być kłopotliwe. Wąska paleta kolorów w oczywisty sposób przyczyniała się do usprawnienia produkcji czteroosobowego sedana lub kombi.
Archaiczny design z charakterystycznymi płetwami na tylnej klapie i przednie reflektory w wydatnych tubach czynią zeń obiekt westchnień miłośników motoryzacji. Początkowo przednie koła napędzały dwusuwowe silniki o dwóch cylindrach - 500 cm3 (18-20 KM) i 600 cm3 23 KM. Pod sam koniec produkcji, będąca już pod władaniem Volkswagena IFA, istotnie zmodernizowała Trabanta na potrzeby nowego silnika. Zapożyczony z Polo czterocylindrowiec 1,1 l osiągał 39 KM.