Peugeot 205
Lata 80. to bujny rozkwit francuskiej motoryzacji. Peugeot po przejęciu kontroli nad Citroenem, Simcą i Talbotem, wprowadził do oferty, jak się okazało, przełomowy miejski model 205. Z pozoru niczym się nie wyróżniający samochód przez lata produkcji zdobył serca 5,3 miliona klientów. Początkowo małolitrażowe, słabowite jednostki napędowe musiały wystarczyć, jednak niebywała zmiana nastąpiła w chwili wejścia ekipy Peugeota do rajdowej rywalizacji.
Rozmaite przepisy, wymagające budowy cywilnych sportowych wersji, jak i chęć rywalizacji z rosnącą w siłę konkurencją, zmusiły Francuzów do rozwoju modelu 205. Dziś niemal nieosiągalnym szczytem marzeń jest wersja T16 z turbodoładowanym centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 200 KM i napędem na cztery koła. W zadanym budżecie zmieścimy jednak nieco popularniejsze usportowione odmiany, będące nadal w pełni funkcjonalne. Wariant GTI w zależności od wersji dysponował silnikiem o pojemności 1,6 lub 1,9 l (moc odpowiednio 105-115 i 130 KM), co zapewniało osiągniecie pierwszej setki po 7,8-8,7 s.