Skoda Favorit
Jeszcze do niedawna samochody rodem z PRL-owskich czasów były jedynie obiektem drwin i docinek ze strony postronnych obserwatorów, nieszczęśliwi właściciele po prostu się ich wstydzili. Jednym z takich pojazdów była Skoda Favorit, produkowana w latach 1988-1995. Co ciekawe, poza macierzystą fabryką w Mlada Boleslav montowana była także w Poznaniu. O przyszłej wartości zadbanych egzemplarzy może decydować także autor stylistyki czeskiego hatchbacka (kombi sprzedawano pod nazwą Forman), czyli włoskie studio Bertone. Kanciasta sylwetka, typowa dla minionych lat, w niczym nie ustępowała zachodnioeuropejskim konkurentom.
Wnętrze również odznaczało się wysoką funkcjonalnością - w sam raz na weekendowe wypady za miasto lub na zlot. Jak przystało na szczytowe osiągnięcie komunistycznej myśli technicznej, inżynierowie postawili na nowoczesne rozwiązania z przednim napędem na czele. Pięciobiegową przekładnię manualną sprzęgnięto z 1,3-litrowym, czterocylindrowym silnikiem wytwarzającym 54-68 KM, zasilanym gaźnikiem (wraz z modernizacją gaźnik otrzymał elektroniczne sterowanie). W zależności od wariantu mocy, "sprint" do setki zajmował 13-17 sekund, co w dzisiejszych realiach nie zachwyca.