Yamaha WR450F to nowa generacja japońskiego enduro

Krótko mówiąc — tego należało oczekiwać. Pewien czas po nowym crossie YZ450F debiutuje spokrewnione z nim enduro, czyli Yamaha WR450F. Jak podkreśla japońska marka, nowy model nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem.

Yamaha WR450FYamaha WR450F
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Już silnik w Yamasze WR450F to poprawiona jednostka o pojemności 450 cm3 znana z YZ450F. Ma ona odwróconą głowicę i wydajniejszy dolot powietrza. Nie bez znaczenia jest też fakt, że nowy silnik jest lżejszy i smuklejszy od poprzednika, co przekłada się prowadzenie motocykla. Zastosowano również zmieniony sterownik ECU, który dostał program dostosowany do potrzeb motocykla enduro. Na nowo zaprojektowano tłumik, który jest krótszy niż u poprzednika.

Nowo zaprojektowana 5-biegowa skrzynia biegów o długich przełożeniach charakteryzuje się większym odstępem między wałkiem głównym, a wałkiem napędowym, a także szerszymi zębami kół zębatych na wałku głównym w celu zwiększenia trwałości przy zachowaniu niższej wagi. Lżejsze jest również nowe sprzęgło, które dodatkowo zapewnia lepszą kontrolę podczas ruszania i wysprzęglania w ciasnych zakrętach.

Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha

Podwozie nowego enduro zaczerpnięto ze wspomnianego już crossa. Ramą jest aluminiowa i ma obniżony środek ciężkości. Model WR450F ma konstrukcję ze zmienia względem YZ450F elastycznością, co dostosowało ją do lepszej absorpcji nierówności. Natomiast wysmuklanie motocykla (poprawiające kontrolę nam nim) nie ograniczyło się dom silnika, ale objęło też osłony, które są o 50 mm węższe niż poprzednio.

Jak przystało na model enduro, WR450F ma o 10 mm niższe zawieszenie (zarówno z przodu, jak i z tyłu) względem YZ450F. Układ przy obu kołach firmuje KYB. Yamaha zyskała też nowy system kontroli trakcji o dwóch stopniach czułości i możliwości całkowitego wyłączenia. Ustawiać to, podobnie jak mapowanie silnika, można za pomocą przełącznika na kierownicy. Jeszcze dokładniejsze ustawienia są dostępne za pomocą ulepszonej aplikacji Power Tuner.

Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha
Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha
Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha
Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha
Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha
Yamaha WR450F
Yamaha WR450F © Yamaha
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy