Yamaha poszerza gamę Tenere. Oto wersja Extreme

Japończycy starają się utrzymać swój model na czele stawki. Nie ma tutaj zmian w jednostce napędowej, skupiono się za to na zawieszeniu.

Yamaha Tenere 700 ExtremeYamaha Tenere 700 Extreme
Źródło zdjęć: © WP Moto | Yamaha
Mateusz Lubczański

Tenere miało już wersje World Raid, Rally Edition czy World Rally. Extreme może nie jest aż tak bardzo, no wiecie, ekstremalna, ale i tak jej możliwości robią wrażenie.

Przede wszystkim mamy tutaj nowe (oczywiście regulowane) zawieszenie, które zarówno z przodu, jak i z tyłu pozwala na osiągnięcie większego o 20 mm skoku w stosunku do standardowej Tenere. To oznacza, że mamy 26 cm (ponownie, 20 mm więcej) prześwitu. To wpłynęło również na wysokości siedzenia (teraz na wysokości 91 cm!), które ma jeszcze 20 mm więcej pianki.

Niestety, nie ma tutaj większych zmian mechanicznych – bak, w przeciwieństwie do np. odmiany World Raid, został w standardowej wielkości 16 litrów. Dalej mówimy o dwucylindrowej, rzędowej jednostce o pojemności 690 cm i mocy 73,4 KM. Producent chwali się za to tytanowymi podnóżkami, które są lżejsze o 200 g i większe o 35 proc. w stosunku do standardowego wyposażenia.

  • Yamaha Tenere 700 Extreme
  • Yamaha Tenere 700 Extreme
  • Yamaha Tenere 700 Extreme
  • Yamaha Tenere 700 Extreme
  • Yamaha Tenere 700 Extreme
[1/5] Yamaha Tenere 700 Extreme Źródło zdjęć: WP Moto | Yamaha

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę