Nowy Xenatec Coupe powstał w oparciu o Maybacha 57S. Samochód zostanie zaprezentowany podczas Geneva Motor Show 2011.
Xenatec Coupe jest dwudrzwiowym pojazdem dla czterech pasażerów. Wprowadzone modyfikacje sprawiły, że stał się niemal odrębną konstrukcją mającą niewiele wspólnego z Maybachem 57S. W samochodzie nie dokonano jednak prawie żadnych zmian technicznych, pokuszono się jedynie o lekką ingerencję w rozstaw osi oraz wydajność pojazdu.
Zgodnie z ogólną zasadą, klienci Xenateca Coupe będą mieli dostęp do usług światowej sieci Maybach. Xenatec oferuje 4 lata gwarancji i pakiet serwisowy, umożliwiający dokonywanie napraw na warunkach Maybacha.
W porównaniu do Maybacha 57S, Xenatec wprowadził kilka istotnych zmian w filarach A, B i C, drzwiach, panelach bocznych oraz przednich i tylnych błotnikach. Słupek B został przesunięty o 20 cm do tyłu. Taki zabieg sprawił, że dostęp na tylne fotele został znacznie ułatwiony. Co więcej, przedni i tylny zderzak całkowicie różnią się od tych zastosowanych w limuzynie Maybacha.
Dość szerokie rury wydechowe zostały zintegrowane z tylnym zderzakiem. Xenatec otrzyma 20-calowe lub opcjonalnie 21-calowe felgi aluminiowe. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych, ale o szerokiej gamie odcieni.
Źródło: Moto Target
mz/mw/mw