Wzrost sprzedaży Renault
W 2013 r. Renault sprzedał na całym świecie ponad 2,6 mln samochodów osobowych i dostawczych. Jest to wynik o 3,1 proc. lepszy od osiągniętego w 2012 r.
Co istotne, marka zamknęła "na plusie" rok w Europie - zanotowano tam wzrost sprzedaży o 2,4 proc. poprawiając jednocześnie udział w rynku do 9,5 proc. Renault jest obecnie trzecią siłą wśród producentów aut oraz pierwszą - wśród producentów samochodów elektrycznych. Ponad połowa produkcji Grupy Renault (50,5 proc.) trafiła na rynki pozaeuropejskie.
Wzrost miał miejsce również w przypadku należącej do Grupy Renault marki Dacia, która sprzedała 429 540 samochodów (16,3 łącznej produkcji Grupy). Oznacza to wzrost o 19,3 proc. Pierwsze efekty zaczyna przynosić też firma Renault Samsung Motors (wzrost o 2,3 proc.).
- W 2014 r., przy nieco korzystniejszej sytuacji na rynku, będziemy kontynuować strategię rentownego wzrostu. Z prognoz wynika, że popyt światowy wzrośnie o 2,0 proc. a europejski o 1 proc. Zamierzamy odzyskać pozycję na Starym Kontynencie i zwiększyć sprzedaż na całym świecie dzięki programowi wprowadzania nowych produktów spełniających potrzeby rynku - powiedział Jerome Stoll z Renault.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl