Wzrost sprzedaży BMW w Polsce
Polski oddział BMW podał wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2016 r. Od stycznia rodzimi klienci zakupili 5753 pojazdy bawarskiego koncernu, co przekłada się na przeszło 30-procentowy wzrost.
Przedstawiciele BMW podkreślają, że największym sukcesem jest osiągnięcie przez nową serię 7 pozycji lidera w segmencie limuzyn premium. Od początku roku sprzedano 353 egzemplarze. W kolejnych miesiącach ofertę wzbogacą hybryda plug-in, 400-konny turbodiesel oraz wariant M Performance z silnikiem V12 (610 KM).
Najpopularniejszym autem marki w Polsce jest jednak X5, którego sprzedano w tym roku 699 egzemplarzy. Swoje miejsce na rynku znalazły również seria 2 Active oraz Gran Tourer (222 rejestracje). Co ciekawe, polscy klienci zakupili 33 elektryczne "maluchy" - i3.
Wzrost na naszym rynku zanotowało należące do Grupy BMW Mini. Polskie salony wydały w 2016 r. 691 egzemplarzy, o 42 proc. więcej niż przed rokiem.
Źródło: BMW
ll