Wzrost sprzedaży Audi
W listopadzie Audi sprzedało na całym świecie 154 050 samochodów - o 4,3 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2015 r. Jeszcze większy, bo 39-procentowy wzrost zanotowano w Polsce.
Motorem sprzedaży była Europa, do której trafiło 68 200 samochodów (wzrost o 9,5 proc.). Biorąc pod uwagę pojedyncze kraje, najlepszą dynamikę sprzedaży zarejestrowano w Wielkiej Brytanii (12 970 sztuk, wzrost o 18 proc.), Francji (6 551 sztuk, wzrost o 32 proc.), Włoszech (5 570 sztuk, wzrost o 18,8 proc.), Hiszpanii (4 176 sztuk, wzrost o 24,7 proc.) i w Polsce (916 sztuk, wzrost o 39 proc.).
Dobrze prezentowały się również inne kluczowe dla tego producenta rynki. Do USA trafiło 187 018 (wzrost o 2,9 proc.), Kanady 2 455 (wzrost o 13,2 proc.) a Chin 52 776 aut (wzrost o 6,6 proc.). Największym wzrostem popularności w Państwie Środka cieszyły się modele Q3 (+46,8 proc.) i A3 (+31 proc.).
Łącznie od początku roku na całym świecie na kupno samochodu niemieckiej marki zdecydowało się ponad 1,71 mln klientów (wzrost o 4,2 proc.).
Źródło: Audi
ll/Wirtualna Polska