Trwa ładowanie...
dx6ja5q

Wzrosła sprzedaż samochodów

dx6ja5q
dx6ja5q

W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedano w Polsce 352 tys. 517 tzw. lekkich samochodów, czyli do 3,5 tony. To o 25,6 proc. więcej niż przed rokiem - poinformował w komunikacie Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Największy wzrost sprzedaży - o 26,5 proc. (tj. 6740 sztuk) - odnotowano w styczniu 2008 roku, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2007.

Zdaniem dyrektora PZPM Jakuba Farysia, "tak duży wzrost nie utrzyma się przez cały rok 2008". "Sprzedaż samochodów w styczniu zawsze jest większa niż w pozostałych miesiącach, ponieważ początek roku jest okresem wyprzedaży (modeli z ub. roku - PAP)" - wyjaśnił.

"Prawdopodobnie w 2008 roku wzrost sprzedaży wyniesie około 10 proc. w stosunku do roku 2007" - dodał

dx6ja5q

W styczniu 2008 roku w Polsce sprzedano 28 tys. 290 samochodów osobowych, czyli o 24,8 proc. więcej niż w styczniu 2007 i o 6 proc. więcej niż w grudniu 2007 r.

Zwiększyła się także sprzedaż samochodów dostawczych o masie do 3,5 t. W styczniu 2008 roku osiągnęła poziom wyższy niż w analogicznym miesiącu 2007 roku i wyniosła 3 tys. 930 sztuk.

Zdaniem Farysia, jeśli rynek samochodów lekkich będzie w miarę stabilny, to w następnych 2-3 latach powinien rosnąć na poziomie do 10 proc. rocznie.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej, skupiającą 33 firmy: producentów oraz przedstawicieli producentów samochodowych osobowych, ciężarowych, autobusów i motocykli. (PAP)

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj