Wysoka sprzedaż Skody w Polsce
W listopadzie Skoda sprzedała na polskim rynku 5 169 samochodów. Jest to wynik lepszy o 30,2 proc. od osiągniętego w analogicznym miesiącu 2015 r. i o 15,3 proc. niż w październiku br.
Dzięki takiej liczbie sprzedanych egzemplarzy udział Skody w polskim rynku wzrósł w listopadzie do 13,9 proc. Tradycyjnie najchętniej wybieranym modelem była Octavia (1 725 sztuk, wzrost względem listopada 2015 r. o 30,9 proc.). Kolejne miejsca należą do Fabii (1 472 sztuki, wzrost o 28,6 proc.), Rapida (901 sztuk, wzrost o 30,4 proc.) i Superba (544 sztuki, wzrost o 42,8 proc.). Łącznie od stycznia czeska marka dostarczyła Polakom 47 709 samochodów, o 18,8 proc. więcej niż przed rokiem.
Na całym świecie Skoda sprzedała w ubiegłym miesiącu 97 500 aut, co stanowi poprawę o 9,6 proc. względem 2015 r. Największe wzrosty zanotowały modele Superb (34,9 proc., do 12 100 sztuk), Rapid (25,1 proc., do 19 500 sztuk), Citigo (7,2 proc., do 3 000 sztuk) i Octavia (6,7 proc., do 38 000 sztuk).
Nieznacznie spadła natomiast popularność Fabii (spadek o 0,2 proc. do 17 100 sztuk). Dużo mniejszym powodzeniem cieszy się model Yeti (spadek o 13,7 proc., do 7 500 sztuk).
Źródło: Skoda
ll/Wirtualna Polska