Podczas Salonu Samochodowego w Tokio Honda zaprezentowała kolejną generację samochodu wyposażonego w ogniwa paliwowe - Clarity Fuel Cell. Auto trafi do sprzedaży w Japonii na początku przyszłego roku, a w Europie - pod jego koniec.
Będzie to pierwszy na świecie seryjny sedan, a drugi samochód, napędzany wodorem, którego ogniwa paliwowe i układ napędowy znajdą się pod maską - tam, gdzie w przypadku konwencjonalnych samochodów znajdują się silnik i skrzynia biegów. Inżynierowie położyli duży nacisk na minimalizację rozmiarów tych elementów - zajmują one tyle miejsca, ile benzynowa jednostka V6 o podobnej mocy. Względem poprzedniego modelu FCX Clarity ogniwa paliwowe zmniejszyły się o 33 proc.
Moc premierowego auta wynosi 177 KM, a gęstość wytwarzanej energii 3,1 kW/l (wzrost o 60 proc.). Zasięg 5-osobowego Clarity Fuel Cell to ponad 700 km. Tankowanie zbiornika o maksymalnym ciśnieniu paliwa wynoszącym 70 MPa trwa ok. 3 minut. Samochód posiada dwa tryby jazdy - "Normal" oraz "Sport". Konstruktorzy japońskiej marki są zdania, że opracowanie zwartego układu napędowego z wodorowymi ogniwami paliwowymi pozwoli na zastosowanie go w całej gamie pojazdów i pomoże w szerokim rozpowszechnieniu tego typu rozwiązania.
Reflektory wodorowej Hondy wykonano w całości w technologii LED, styliści stworzyli także dedykowane modelowi 18-calowe felgi aluminiowe. Wymiary samochodu to 4 895 mm (długość), 1 875 mm (szerokość) i 1 475 mm (wysokość).
ll/moto.wp.pl