Skoda Superb 2,8 VR6
Skoda, ulubiona marka Polaków, od początku lat 90. pozostaje pod ścisłą kuratelą Volkswagena. To wielki brat decyduje o przyszłości gamy modelowej czeskiej marki, akceptując lub nie nowe propozycje. Wielkie zaskoczenie spotkało motoryzacyjny świat w 2001 roku, gdy pojawiła się Skoda Superb, będąca flagowym sedanem marki, opartym na mechanice Passata B5. Czesi, przedłużając rozstaw osi Volkswagena, uzyskali największą przestrzeń pasażerską w klasie średniej. Jakość wykonania typowa dla koncernu VAG zapewnia trwałość i odporność na eksploatację. Superb praktycznie w każdej wersji silnikowej sprzedawał się doskonale, rzecz jasna górował diesel 1,9 TDI. Podobnie jest dziś, klienci najbardziej poszukują kultowego ropniaka i prostych jednostek benzynowych - omijając szerokim łukiem najmocniejszy wariant 2,8 VR6. Ten pochodzący z Golfa i Passata silnik generuje 193 KM bez jakiegokolwiek doładowania. Nieskomplikowana konstrukcja odznacza się bezproblemowym użytkowaniem przez długie lata.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
tb/