Peugeot 407 3,0 V6
Statystyczny polski kierowca najczęściej decyduje się na kupno samochodu klasy średniej, obowiązkowo wyposażonego w oszczędny silnik diesla. Takie właśnie egzemplarze znajdują nowych właścicieli w krótkim czasie, oczywiście w dobrej cenie. Niestety, liczne problemy i bolączki nowoczesnych silników Diesla powinny dać nam jednak do myślenia. Bardzo ciekawą ofertą na rynku wtórnym jest Peugeot 407, który, niezależnie od wersji silnikowej, wyceniany jest znacznie niżej niż Volkswagen Passat czy Toyota Avensis. Obok komputera pokładowego i klimatyzacji, na bogate wyposażenie praktycznie wszystkich egzemplarzy składa się między innymi pełna elektryka, podgrzewane fotele przednie, a nawet nawigacja i skórzana tapicerka
Najatrakcyjniej prezentują się ceny 407 z topowym silnikiem 3,0 V6 o mocy 211 KM, seryjnie współpracującym z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Koszty jej utrzymania nie przerażają, są zaskakująco niskie - typowe czynności serwisowe kosztować będą mniej niż z silnikiem 2,0 HDI.