VW Jetta: Mniej Golfa, więcej Passata

Obraz
Obraz

Najnowsza wersja Jetty zbudowana jest na bazie Golfa, ale to coś więcej niż tylko czterodrzwiowy kompakt.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Jetta korzysta z płyty podłogowej Golfa, ale przedłużonej o 7 cm (teraz 2,76 m). Nowa limuzyna Volkswagena mierzy 4,64 m, przez co wygląda na auto klasy średniej. Jest o 9 cm dłuższa od poprzednika i tym samym niewiele krótsza od Passata (4,76 m). Można więc powiedzieć, że najnowszy model z Wolfsburga to swego rodzaju ogniwo łączące klasę aut kompaktowych z limuzynami klasy średniej. Dodatkowo podkreśla to jego wygląd.

Duży rozstaw osi przekłada się na przestronne wnętrze i sprawia, że samochód wygląda elegancko. No właśnie, wygląd. Jetta bazuje na Golfie, ale każdy panel nadwozia jest inny, co podkreśla jej unikatowy charakter wśród modeli Volkswagena. Szkoda tylko, że generalnie nadwozie auta jest mało ciekawe i nieco wtórne.

Tylne światła przypominają stosowane w modelach Audi, a przednie reflektory zdają się przeniesione wprost z Touarega, Sharana i Polo. Niby dobrze, ale przydałoby się nieco fantazji i odwagi ze strony projektantów. Deska rozdzielcza też nie szokuje fantazyjnymi liniami. Ale jest ergonomiczna i bardzo dobrze wykończona. Wewnątrz, dzięki większemu nadwoziu, jest więcej wolnego miejsca. Na przykład pasażerom w drugim rzędzie przybyło prawie 7 cm przestrzeni na nogi.

* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ VW JETTA * Pod maską Jetty pracować będzie jeden z trzech silników benzynowych i jeden z dwóch turbodiesli. Zacznijmy od benzynowców. Najsłabszy ma pojemność 1.2 l, ale dzięki turbosprężarce oferuje aż 105 KM. Plusem tego silnika jest to, że wyposażony został w system stop & start, więc nie marnuje paliwa wtedy, gdy auto stoi, przez co spala ledwie 5,3 l/100 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Jego minusem jest natomiast to, że nie może być, tak jak pozostałe silniki, wyposażony w 6- ani w 7-biegową skrzynię biegów DSG. Kolejny benzynowiec to 1,4 TSI, który może mieć 122 albo 160 KM. Dla spragnionych sportowych emocji przewidziano jednostkę 2,0 TSI o mocy 200 KM.

Jeśli chodzi o silniki TDI, to motor o pojemności 1.6 l oferuje 105 KM (standardowo ma system stop & start i potrzebuje średnio 4,1 l/100 km), a silnik 2.0 - 140 KM. Wróćmy jeszcze na chwilę do turbodiesla 1.6 TDI. Volkswagen twierdzi, że Jetta w niego wyposażona jest najoszczędniejszym sedanem świata o długości 4,6 m. To się nazywa precyzyjne pozycjonowanie rynkowe! W Stanach Zjednoczonych Jetta napędzana będzie silnikiem TDI o mocy 115 KM lub 140 KM oraz pięciocylindrowym benzynowcem 2.5 l o mocy 170 KM.

Filip Otto

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯