Volvo XC60 R-Design

None

Obraz

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Gdybyśmy kiedyś prezentowali wam Volvo z literą R na atrapie chłodnicy, byłaby to najmocniejsza wersja szwedzkiej marki.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Od kiedy Volvo przestało produkować swoje samochody w najmocniejszych wersjach, tego oznaczenia zaczęto używać do wyróżniania bogato wyposażonych modeli.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

To auto miało swoją premierę na targach we Frankfurcie. Dziś prezentujemy Wam Volvo XC60 w wesji R-Design. Zastanówmy się ile sensu ma taki fabryczny tuning?

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Pomysł był prosty. Stworzyć ciekawszy stylistycznie samochód, wyglądający jak usportowiona wersja seryjnego XC60.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Wprowadzono delikatne zmiany techniczne w podwoziu. Zyskało więcej sztywności, zawieszenie jest twardsze, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni, daje lepsze wyczucie samochodu.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Dzięki nim auto ma się lepiej prowadzić i dawać więcej przyjemności z jazdy. Wbrew pozorom zawieszenia nie obniżono nawet o milimetr. Efekt niżej zawieszonego samochodu uzyskano stosując sprytne zmiany w wyglądzie nadwozia.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Okazuje się że utwardzone zawieszenie ze sportowymi aspiracjami za mocno buja przy większych prędkościach, bo nie zostało obniżone, aby nie zmniejszyć terenowych możliwości samochodu.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Gdy jedziemy przez miasto w każdej dziurze z głośnym łomotem daje się we znaki jego twardość. Kierowca i pasażerowie bezpośrednio tego nie czują, ale elementy zawieszenia - z pewnością tak.

/ 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Oto samochód przygotowany z myślą o młodych i bogatych dla których na pierwszym miejscu jest wygląd, a dopiero na drugim wrażenia z jazdy.

10 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja R-design kosztuje ponad 215 tys. zł. Co dostajemy w zamian?

11 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik diesla o mocy 205 KM, który w naszym teście spalał średnio 9,8 l ON na 100 km.

12 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Maksymalny moment 420 Nm jest dostępny w zakresie od 1500 do 3250 obr./min.

13 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Samochód wyposażono w sześciobiegową skrzynię manualną.

14 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Według producenta spalanie w mieście to 9,5 l/100 km, na trasie 5,5, a średnie 7 l/100 km.

15 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Przyspieszenie do setki trwa 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna 210 km/h.

16 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Zmiany nie mogły ominąć wnętrza.

17 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Sportowo wyprofilowane fotele obszyto wysokiej jakości skórą.

18 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Szkoda, że w aucie za tak duże pieniądze fotele w standardzie nie są regulowane elektrycznie.

19 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Za elektryczną regulację fotela kierowcy dodatkowo trzeba zapłacić 5110 zł. Jeśli taki komfort ma również mieć pasażer, musimy wyłożyć jeszcze 2380 zł.

20 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Zegary z niebieskim podświetleniem, kierownica i dźwignia zmiany biegów obite perforowaną skórą, aluminiowa wstawka na kole kierownicy z napisem "R-Design", chromowane nakładki pedałów. Emblematy R-design są prawie wszędzie. Wytłoczono je nawet na oparciach siedzeń.

21 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Na zewnątrz zmieniono zderzaki, grill, lusterka, progi oraz obudowę świateł przeciwmgielnych i tylny dyfuzor.

22 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Dla podkreślenia sportowego charakteru, elementy które w seryjnym Volvo XC60 pomalowane są na czarno w wersji R-Design zostały polakierowane w kolorze nadwozia.

23 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik diesla o mocy 205 KM.

24 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Dodano nowe 18-calowe felgi. Za dopłatą można je zamienić na jeszcze większe, 20-calowe.

25 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Na zewnątrz zmieniono zderzaki, grill, lusterka, progi oraz obudowę świateł przeciwmgielnych i tylny dyfuzor. Do ich wykończenia użyto polerowanego aluminium.

26 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

Z tyłu czają się podwójne, chromowane końcówki wydechu o dużej średnicy.

27 / 27Tuning po szwedzku

Obraz
© Marek Wieliński

O samochodzie z pewnością można powiedzieć: wygodny, prestiżowy i designerski i… to niestety powinno, a co więcej musi wystarczyć. Pod względem mechanicznym nie zmieniło się prawie nic. Kupując Volvo R-design dostajesz po prostu ładne opakowanie, które pod spodem kryje się seryjna wersję nie najnowszego już modelu. To marketingowy zabieg. Fabryczny tuning, który uzasadnia jeszcze wyższą cenę. Czy to wystarczy by zadowolić wybrednego klienta z dużym portfelem?

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy