Volvo S60 T6 AWD Summum - test

None

Obraz

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Kiedyś Volvo kojarzyło się z dużymi, kanciastymi i bezpiecznymi kombi. Z czasem nawet te konserwatywne, szwedzkie auta nabrały kształtów i stały się opływowe. Straciły przez to część dawnych i zyskały nowych klientów. Oto pierwsze od dziesięciu lat, całkowicie nowe Volvo S60.

mw/mw/mw

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską tego egzemplarza, aż 300 koni. Samochód powstał jeszcze pod rządami Forda, a Chińczycy... przyszli na gotowe. Prezentacja odbyła się już za ich panowania.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Chociaż Szwedzi są wysocy, ich samochody są w środku dosyć ciasne. Właśnie takie jest S60, zwłaszcza z tyłu. Kto patrząc na wymiary zewnętrzne spodziewa się rodzinnego auta, będzie rozczarowany.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Sprytne rozwiązanie: aby uprościć wymianę żarówek, po odblokowaniu dwóch solidnych zaczepów, klosze reflektorów można wysunąć poza obrys nadwozia, uzyskując w ten sposób dostęp do wnętrza lampy.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Choć Volvo S60 jest dłuższe, wyższe i szersze od poprzednika, a do tego ma większy rozstaw osi, nie znajdziecie w nim wiele miejsca ani dla siebie, ani na swoje bagaże.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Sztywne zawieszenie o dziwo umożliwia łagodne pokonywanie nierówności, a jednocześnie gwarantuje sportowe emocje. Ciekawostką są trzy poziomy wspomagania kierownicy.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Niska sylwetka z opadającym dachem sprawia, że z boku S60 wygląda jak coupe.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Ponieważ auto jest wyposażone w napęd na obie osie ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji, skutecznie przenosi moc 300 KM na koła, nawet na śniegu. Pomaga w tym udoskonalone podwozie, które znamy m.in. z Forda Mondeo i Volvo S80.

/ 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

To niesamowite jak sprawnie pozwala kierowcy zapanować nad możliwościami silnika. Stado 300 rączych koni nie dostaje zadyszki, a moc nawet na śniegu i lodzie jest płynnie przenoszona na koła.

10 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Bagażnik skurczył się w porównaniu z poprzednim modelem o całe 44 litry, a dokładniej: do 380 l. W tej klasie to szokująco mało.

11 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

To co najważniejsze jest pod maską: 6-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik o pojemności 3 litrów, mocy 304 KM i maksymalnym momencie aż 440 Nm.

12 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Oto prawdziwy skandynawski charakter. Możliwości trakcyjne tego samochodu są fenomenalne.

13 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Kabina jest świetnie wyciszona, dopracowano w niej każdy szczegół.

14 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

W zimowych warunkach przyspiesza niemal tak samo jak latem. Z hamowaniem jest już trochę gorzej.

15 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Plusy? Na pewno stylistyka i jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza.

16 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Plusy? Na pewno stylistyka i jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza.

17 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Jeśli na fotelach z przodu usiądą dwie dorosłe osoby przeciętnego wzrostu - z tyłu zmieszczą się już tylko dzieci. Nikt, kto mierzy ponad 180 cm nie będzie się tu czuć nawet odrobinę komfortowo.

18 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Wrażenie robi precyzja i delikatność działania systemów kontroli trakcji, które sprawdzają poprzeczne wychylenie nadwozia i w ten sposób z wyprzedzeniem przeciwdziałają podsterowności. W zakrętach przyhamowują koła po wewnętrznej, kierując więcej mocy do tych, które są na zewnątrz łuku.

19 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską: 6-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik o pojemności 3 litrów, mocy 304 KM i maksymalnym momencie 440 Nm.

20 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Niestety, osiągi są rozczarowujące.

21 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Spritnt od zera do setki trwa 6,5 sekundy.

22 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Konkurenci są szybsi. Dlaczego? Być może dlatego, że S60 waży ponad 1700 kg...

23 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

... i wyposażono je w działający za wolno, jak na sportowy samochód, 6-biegowy automat Geartronic, który ma tylko jedno sprzęgło.

24 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

O spalaniu też nie można powiedzieć wiele dobrego. W naszym teście średnio 12,6 l/100 km.

25 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

W Volvo S60, oczywiście za dopłatą, znajdziecie prawie wszystko, co udało się stworzyć w dziedzinie bezpieczeństwa.

26 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Są tu układy wykrywające zmęczenie kierowcy, monitorujące martwe pola i przekraczanie linii, samodzielnie zatrzymujące samochód przed przeszkodą i napinające pasy, nim dojdzie do dachowania.

27 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Systemu ochrony pieszych nie znajdziemy jednak w żadnym innym samochodzie.

28 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Pedestrian Detection ma na celu wyhamowanie auta, nim dojdzie do potrącenia osoby znajdującej się przed samochodem.

29 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Dzięki radarowi i kamerze w obudowie wstecznego lusterka, układ jest w stanie dostrzec nawet dzieci. Pod warunkiem, że mają co najmniej 80 cm wzrostu. System działa najsprawniej do prędkości 35 km/h. Przy wyższej lub słabym oświetleniu może zawieść.

30 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Lista wyposażenia jest równie imponująca jak cena.

31 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Testowany egzemplarz kosztuje 264 200 zł.

32 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Wersja podstawowa szybkiego Volvo T6 to 213 900 zł. Za najtańsze S60 z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 150 KM trzeba zapłacić 109 900 zł.

33 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Kamery są wszędzie... Ogromne ważenie robią właściwości jezdne. Złe wrażenie - komfort podróżowania w ciasnym wnętrzu i mały bagażnik. To niszowe auto, nie dla każdego. Nie tylko ze względu na wysoką cenę.

34 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Pomimo przeciętnych, jak na tak pokaźną moc osiągów, wysokiego zużycia paliwa i wątpliwych walorów praktycznych, S60 jest na swój sposób sympatyczne. Styl tego Volvo da się lubić. Jednak, aby je kupić, należy odrzucić zdroworozsądkowe argumenty.

35 / 35W skandynawskim stylu

Obraz
© Marek Wieliński

Volvo S60 T6 AWD zachwycająco jeździ w skandynawskim stylu. Nie mówcie więc, że to chińskie auto.

mw/mw/mw

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy