Volvo na wysokich obrotach

Obraz
Obraz

2007 rok był jednym z najbardziej udanych komunikacyjnie w historii działalności firmy Volvo w Polsce. W tym okresie szwedzka marka poszerzyła swoją grupę docelową o całkowicie dla niej nowych konsumentów, rozpoczęła współpracę z Małgorzatą Kożuchowską i zrealizowała szereg wizerunkowych i taktycznych kampanii owocujących wzrostem świadomości i zainteresowania marką Volvo w Polsce.

"2007 rok zakończyliśmy z doskonałym wynikiem odnotowując wzrost sprzedaży samochodów Volvo w Polsce na poziomie 35% w stosunku do bardzo udanego 2006 roku - mówi Mariusz Nycz, Communications Manager Volvo Auto Polska. „Co więcej, niektóre nasze modele kilkakrotnie przekroczyły planowaną sprzedaż. W tym C30, samochód będący jednym z naszych największych wyzwań w 2007 roku. Głównie dlatego, iż adresowany był do całkowicie dla nas nowych klientów”.

Interaktywna kampania C30 - Miłość czy nienawiść? Wybór należy do Ciebie

Celem kampanii była prezentacja miejskiego hatchbacka C30 grupie docelowej tj. młodym, aktywnym, otwartym i kreującym trendy mieszkańcom wielkich miast. Wyróżnikiem i największą wartością była interaktywność.

Osią kampanii była internetowa strona modelu C30 w technologii flash, dzięki której Volvo całkowicie otworzyło się na opinię internatów. Strona dawała im możliwość wypowiedzenia się na temat C30. Umieszczony na niej został konkurs (nagradzane były najciekawsze opinie) oraz możliwość stworzenia własnej kompozycji graficznej i przesłania jej znajomemu. Użytkownicy dostali dostęp do strony "Box of tricks", w której znalazły się reklamy Volvo C30, wiele interaktywnych gier i zabaw oraz gadżety mobilne (dzwonki, tapety itd). W celu jak najlepszego poznania opinii konsumentów i zachęcenia ich do odwiedzenia strony modelu przygotowany został cykl happeningów z udziałem samochodu. Eventy odbywały się w wielkich miastach na terenie całej Polski, w miejscach chętnie odwiedzanych przez grupę docelową modelu.

Volvo poszerzyło swoją grupę docelową o … Małgorzatę Kożuchowską

Obraz

Volvo po raz pierwszy w historii (zarówno w Polsce jak i na świecie) zaproponowało testowanie swojego samochodu Celebrity. Jest nią polska ikona stylu - Małgorzata Kożuchowska.

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z Małgorzatą Kożuchowską, ponieważ jest ona idealnym przedstawicielem grupy docelowej modelu. Jednocześnie w Polsce jest ikoną stylu, jedną z najbardziej rozpoznawanych, uznawanych i cenionych za elegancje, samoświadomość, konsekwencje w kreowaniu swojego wizerunku gwiazd. Wierzymy, że jej wizerunek w pozytywny sposób wpłynął również na postrzeganie użytkowanego przez nią Volvo C30 - powiedział Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.

Volvo rozpoczęło pracę nad zmianą wizerunku gry w golfa w Polsce

Obraz

Volvo Auto Polska od kilku lat prowadzi projekt Volvo Masters Amateur Polish Edition mający na celu popularyzację tej gry w Polsce. W 2007 nawiązujac do skandynawskich korzeni marki firma Volvo w Polsce wzmocniła komunikację o nowy przekaz - golf to sport dla całej rodziny. Przygotowana została kampania reklamowa projektu oraz powstał pierwszy w Polsce film szkoleniowy dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy.

To jednak nie wszystko. W 2007 roku firma Volvo zrealizowała szereg kampanii taktycznych i wizerunkowych prezentujących modele firmy grupie docelowej. Była to m.in. kampanie Volvo XC90 Sport, urodzinową edycję Volvo S60 (przygotowaną z okazji 80-tych urodzin marki Volvo) oraz kampanie wprowadzające na rynek polski nowe modele Volvo, w tym kombi V70 oraz najmniejszą limuzynę Volvo S40.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę