Volvo objęło pozycję lidera sprzedaży samochodów klasy premium w Polsce. Na przeżywającym kryzys rynku szwedzka marka zanotowała jedynie niewielki spadek.
Według statystyk Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) w 2011 roku zarejestrowano 4954 nowych samochodów marki Volvo, co oznacza spadek o 2,6 proc w stosunku do zeszłego roku. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że dobre wyniki Volvo są efektem znakomitej sprzedaży modelu XC60 oraz udanego wprowadzenia na rynek w 2011 roku, nowego Volvo S60 i V60.
Volvo od lat dba o dobre relacje z partnerami biznesowymi, czego efekty widać m.in. w corocznym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych. W tegorocznej edycji rankingu Volvo utrzymało pierwsze miejsce i tym samym jako pierwsza marka w historii, jest na szczycie rankingu drugi raz z rzędu. Volvo zajęło pierwsze miejsce w rankingu głównym badania, a także w 9 kategoriach cząstkowych (na 14 możliwych).
sj