| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11814/c30-volvo-007-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | W ostatnich dniach zakończył się jeden z najbardziej prestiżowych konkursów motoryzacyjnych na świecie – wybór „Najlepszego samochodu 2007 roku ” (niem. „Die Besten Autos 2007”) przez czytelników niemieckiego pisma motoryzacyjnego „Auto Motor und Sport”. Luksusowy hatchback Volvo zwyciężył w kategorii samochodów importowanych w segmencie aut klasy Compact Premium.
To nie jedyne nagrodzone Volvo. Flagowa limuzyna - Volvo S80 zajęła drugie miejsce w klasie importowanych aut klasy wyższej średniej.
Konkurs organizowany jest od 31 lat. W tym roku czytelnicy wybierali swoich faworytów spośród 312 różnych modeli samochodów. W konkursie wzięło udział ponad 100 000 czytelników. Nowe Volvo C30 uzyskało 19,3% głosów, co zdecydowało o jego przodującej pozycji w swej kategorii.
Sukces jest kolejnym dowodem klasy designerskiego hatchbacka Volvo. Od czasu premiery na targach motoryzacyjnych w Paryżu (wrzesień 2006) Volvo C30 urzeka swoim wyrafinowanym designem, sportowymi właściwościami jezdnymi i wysokim poziomem bezpieczeństwa.
Samochód zdobył tak prestiżowe nagrody, jak „Das Goldene Lenkrad 2006”, „Auto Trophy 2006” oraz „Design Award 2006”. W styczniu otrzymał tytuł samochodu Playboy’a w kategorii „samochód dziewczyny Playboy’a” polskiej edycji magazynu.
Również poziom bezpieczeństwa oferowany przez Volvo C30 oceniany jest jako jeden z najlepszych na świecie. W ostatnich dniach Volvo C30 uzyskało 5 gwiazdek EuoNCAP za bezpieczeństwo pasażerów w przeprowadzonych w styczniu 2007 roku testach zderzeniowych Instytutu. Samochód otrzymał 15 pkt za zderzenie czołowe.
Źródło: Volvo Auto Polska, Mototarget