Garbusy na wyspie Cozumel
W tej bajkowej, karaibskiej scenerii doszĆo do spotkania legendarnego Garbusa i najnowszego dziecka koncernu VW, modelu The Beetle. Pod maskÄ
nowego Garbusa moĆŒe siÄ znaleĆșÄ nawet 2-litrowy, 200-konny silnik. PoczÄ
tki byĆy o wiele skromniejsze. W Garbusach montowano najpierw niespeĆna litrowe, chĆodzone powietrzem silniki o mocy 22,5 KM.
Po 1945 roku pojemnoĆÄ zwiÄkszyĆa siÄ do 1.2 litra, a pĂłĆșniejsze modyfikacje gĆowic cylindrĂłw spowodowaĆy podwyĆŒszenie mocy do 34 KM. Przyspieszenie Garbusa byĆo doĆÄ majestatyczne â od zera do 100 km/h Garbus 1200 rozpÄdzaĆ siÄ w 35 sekund.
Wraz z rosnÄ
cym dobrobytem i wymaganiami spoĆeczeĆstwa powstaĆy takĆŒe mocniejsze silniki. Dlatego Volkswagen zaprojektowaĆ 1,5-litrowy silnik typu bokser.