Wiele marek wprowadza do produkcji globalne modele, które są identyczne w każdym kraju. Volkswagen tymczasem stosuje inną politykę - nawet amerykański Passat jest teraz innym samochodem niż wersja europejska. W Chinach tymczasem debiutuje druga generacja bazującego na Golfie modelu Lavida.
Shanghai Volkswagen Automotive to wspólny projekt niemieckiej marki i lokalnej firmy SAIC. Jednym z najważniejszych produktów w Chinach jest model Lavida bazujący dotychczas na Golfie czwartej generacji. Podczas targów w Pekinie pokazano nową odsłonę tego sedana. Lavidzie najbliżej jest do Jetty, jednak model został dostosowany do potrzeb chińskiego rynku.
Azjatycki kuzyn Golfa ma odpowiadać gustom i portfelom mieszkańców Państwa Środka. Lavida to klasyczny sedan o spokojnej stylistyce i, co oczywiste w Chinach, sporej ilości miejsca na tylnej kanapie. Obniżenie ceny uda się zapewne uzyskać wykorzystując za podstawę jedną ze starszych generacji niemieckich kompaktów.
Przedstawiciel najpopularniejszego w Chinach segmentu może pochwalić się wyposażeniem podstawowym na poziomie zbliżonym do europejskiego. W standardzie klient otrzyma ABS, ESP i przednie poduszki powietrzne.
Volkswagen tłumaczy, że ich zdaniem dostosowywanie modeli do lokalnych potrzeb klientów jest najlepszą droga do sukcesu. W oparciu o tę filozofię będą powstawać kolejne modele tworze we współpracy z chińskimi partnerami.