Niemiecki model znów na wybiegu
Automatyczne odłączanie cylindrów w siniku 1.4 może na niektórych zrobić wrażenie, ale nic nie zastąpi pozytywnych odczuć, związanych z podróżowaniem, jakie daje przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Od strony praktycznej to jedna z najważniejszych i najbardziej pożądanych cech samochodu. Tu trzeba przyznać, niemieccy inżynierowie odnieśli pełen sukces. Najnowszy Golf powstaje na zupełnie nowej, modułowej platformie MQB, która umożliwiła zwiększenie ilości miejsca z kabinie pasażerskiej i powiększenie bagażnika o 30 litrów. Teraz ma on pojemność 380 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1270 l. Wersje Trendline i Comfortline mogą być zamawiane ze składanym do przodu oparciem prawego fotela. Nie będzie więc problemu z przewożeniem przedmiotów o długości do 2,4 m, ani z umieszczaniem w bagażniku ciężarów, bo krawędź załadunku bagażnika Golfa jest najniższa w tej klasie. Znajduje się 66,5 cm nad ziemią.