Niemiecki model znów na wybiegu
Jak z dumą komunikują władze koncernu, Volkswagen Golf VII jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i przestronniejszy od poprzednika. Dowodem na jego oszczędność ma być zużycie paliwa w nowym, benzynowym silniku o mocy 140 KM, który wyposażono w działającą niezauważalnie dla kierowcy i pasażerów funkcję odłączania cylindrów. Według producenta, średnio może spalać 4,8 l/100 km. Jak jest naprawdę, od razu mogliśmy się przekonać, ponieważ na parkingu przed lotniskiem w Olbii, czekały na nas samochody wyposażone właśnie w tę jednostkę o pojemności 1.4 litra. Drogi na Sardynii są pełne zakrętów, stromych zjazdów i wzniesień. Po przejeździe w tym pagórkowatym terenie, w zależności od stylu jazdy, nowy silnik spalał średnio od 7,4 do 8,2 l/100 km. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jeździliśmy "eko", lecz dynamicznie. Agresywniejsza jazda kończyła się, jak widać, wzrostem spalania o niecały litr.