Niemiecki model znów na wybiegu
To dopiero początek długiej listy nowego wyposażenia. Do Golfa wprowadzono wiele rozwiązań, które jeszcze do niedawna były domeną tylko i wyłącznie aut wyższej klasy. Jest na przykład aktywne zawieszenie z możliwością wyboru profilu jazdy i montowany seryjnie ekran dotykowy. Zupełnie nowe są systemy nawigacyjne i audio. W najwyższych wersjach z ekranem, reagującym na zbliżenie ręki.
W seryjnym wyposażeniu znalazła się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, znana ze sportowych modeli Grupy Volkswagena, np. Golfa GTI. Jest także system, rozpoznający zmęczenie kierowcy i odczytujący znaki drogowe. Kierowca otrzymał możliwość wyboru pomiędzy pięcioma programami jazdy: Eco, Sport, Normal, Individual i Comfort. Wraz z nimi zmienia się tryb pracy wspomagania układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów DSG oraz (w modelach z takim wyposażeniem), aktywnego zawieszenia. Kolejną nowością jest rezygnacja z tradycyjnego hamulca ręcznego. Zastąpił go elektryczny hamulec postojowy. Fotele zaprojektowano, konsultując się ze specjalistami od ergonomii i chorób kręgosłupa.